محمدعلي ضيغمي در اين مورد عنوان كرد: با توجه به پيگيريهايي كه صورت گرفت با دستور رييسجمهوري اعتبارات مورد نياز براي انجام كالابرگ به تصويب معاونت برنامهريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري رسيده است و ما هم برنامههاي خود براي برنامهريزي براي طي شدن فرآيند اعلام كالابرگ را شروع كرديم كه دو كالابرگ شكر و روغن اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه اعلام کالا برگ چند مرحله دارد و مهمترین مرحله آن تامین و توزیع کالا در شبکه است، افزود: این یعنی ما قبل از اینکه کالابرگ را اعلام کنیم، باید کالا را در شبکه توزیع، توزیع کنیم. باید حداقل ۵۰ ۶۰ درصد کالا در شبکه موجود ‌باشد و بعد کالا برگ را اعلام کنیم.

ضیغمی ادامه داد: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم را با مباشران توزیع انجام داده‌ایم تا کار تزریق روغن و شکر در شبکه‌های توزیع را شروع کنند. ما مراحل اجرایی این کار را انجام داده‌ایم و به زودی کالا برگ روغن و شکر را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم در ماه رمضان این دو کالابرگ را حتما اعلام کنیم، در پاسخ به این سوال که آیا این دو کالابرگ تا پایان ماه رمضان اعلام خواهد شد؟ افزود: روغن قطعا اعلام می‌شود و برای شکر هم برنامه‌ریزی می‌کنیم که امیدواریم این اتفاق بیافتد.

معاون وزیر بازرگانی در ادامه در مورد اعتبار این کار نیز اظهار کرد: ما چند سناریو را داده بودیم اما فکر می‌کنم آنچه نهایی شده اعتبار تقریبا معادل ۳۰۰ میلیارد تومانی است. در حال حاضر این اعتبار را اعلام کرده‌اند و مراحل اداری آن هم در حال انجام است.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا اعلام كالابرگها تنها در روغن و شكر خواهد بود يا محصولات ديگر نيز مشمول اين طرح ميشوند؟ متذكر شد: ما در سال گذشته هم همين دو كالا را داشتيم. برنج را هم تا سال ۸۶ داشتيم و در سالهاي ۸۷ و ۸۸ فقط كالابرگ شكر و روغن اعلام شده بود. همچنين با توجه به اينكه اكنون فصل برداشت برنج هم هست، معمولا در فصل برداشت هيچ موقع كوپن اعلام نميشود و بعد از فصل برداشت برنج اگر شرايط بازار و مردم ايجاب كند و نياز باشد روي آن هم ميتوان برنامهريزي كرد.