به گزارش افکارنیوز، شبکه اجتماعی فیس‌بوک در سه ماهه اول سال گذشته بابت هر اشتراک ۹ سنت درآمد داشت که این رقم برای سال جاری به ۱۲ سنت رسیده است.

در واقع این رقم کمتر از چیزی بود که مؤسسه آمار وال‌استریت پیش‌بینی کرده بود اما با این حساب فیس‌بوک گزارش داده که در سال جاری ۲۱۹ میلیون دلار درآمد در مدت سری شده به نسبت سال گذشته که ۲۰۵ میلیون دلار بود، داشته است.

این شرکت چندی پیش با تغییر استراتژی، تمرکز خود را بر روی پلت‌فرم‌های موبایل برد تا از این صنعت ارزش‌افزوده‌ای نیز عقب نماند چرا که ۳۰ درصد از کل درآمدهای تبلیغاتی این شرکت مربوط به این بخش است در حالیکه همین آمار برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ چیزی در حدود ۲۳ درصد بود.

این شرکت در حال حاضر، ماهانه ۱.۱۱ میلیارد کاربر فعال دارد که تقریبا در حدود ۶۶۵ میلیون نفر از این کاربران به عنوان فعال لقب گرفته‌اند و در تعامل با پایگاه این شبکه اجتماعی هستند که باز هم براساس آماری دقیق‌تر، ۱۸۹ میلیون کاربر تنها از طریق موبایل به این شبکه متصل می‌شوند که به نسبت روال‌های گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

اخیرا این شبکه اجتماعی، رابط جدید خانگی را با عنوان Facebook home ارائه داده که به مشترکان خود اجازه میدهد با تغییر ویجتهای نمایشگر صفحه اصلی خود با نمایشگر خانگی که توسط پیغامگیری پوشش داده شده، جایگزین شود.