به گزارش افکارنیوز، پس از تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، در جلسه مشترک هفته گذشته این شورا و خودروسازان مقرر شد، که قیمت های نهایی بر مبنای فرمول شورا، توسط شرکت های خودروساز محاسبه و اعلام شود.

بر همین اساس روز ۵شنبه هفته گذشته، معاونین بازاریابی و فروش ایران خودرو و سایپا از اعلام قیمت های جدید و آغاز فروش محصولات خود از شنبه خبر دادند اما تا کنون خبری از نرخ های جدید در سایت فروش و نمایندگی ها نیست.

در همین ارتباط جمشید پژویان رئیس شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در مورد مخالفت قطعه سازان در صورت ادامه این مخالفت، از سوی قطعه سازان به طور حتم شورای رقابت وارد این موضوع شده و با آن برخورد می کنند.

قطعه سازان کاملا در این رابطه اشتباه می کنند که مخالف اجرای قیمت های جدید در بازار خودرو هستند.

وی در پاسخ به خبر منتشر شده از سوی معاون فنی ایران خودرو، اظهار داشت: نکات جزئی در خصوص اجرایی شدن کامل قیمت های تعیین شده در خصوص خودرو باقی مانده بود که مدیران عامل شرکت های خودروساز طی جلسات برگزار شده، مقرر شد مدارک مربوطه را به شورای رقابت ارائه کنند که این کار را انجام دادند و اجرای نهایی قیمت های جدید خودرو از فردا توسط شرکت های خودروساز اجرا می شود.

در همین راستا گزارش میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سطح نمایندگی های فروش ایران خودرو و سایپا حاکی از آنست که تا کنون قیمت جدیدی از شرکت ابلاغ نشده و فعلا فروش خودرو متوقف است و یا با قیمت های قبلی انجام می گیرد.


با توجه به اعلام قبلی آغاز فروش مجصولات ، مشتریان بسیاری که چند ماه منتظر تکلیف نهایی قیمت ها بودند ، امروز به نمایندگی های فروش و سایت ۲ گروه خودروسازی مراجعه داشتند اما باز هم به در بسته خوردند و باید تا فردایی دوباره منتظر بمانند.