بازنگری در نرخ تورم تندر، مگان و تیانا

به گزارشافکارنیوز، امیرحسن امیری اظهار داشت: قیمت جدید محصولات پارس خودرو شامل تندر ۹۰، مگان و تیانا در انتظار اعلام نرخ تورم بخشی این خودروها از سوی بانک مرکزی است تا پس از آن، قیمت جدید با تأیید شورای رقابت نهایی و اعلام شود.

وی با بیان اینکه قطعات این خودروها به صورت سی‌کی‌دی به کشور وارد می‌شود، افزود: قطعات این خودروها پس از واردات، در داخل مونتاژ و رنگ‌آمیزی می‌شود و به همین دلیل، واردات آنها ارز‌بری بالایی دارد و با سایر خودروهای تولیدی متفاوت است.

امیری با بیان اینکه قرار شد نرخ تورم بخشی این خودروها مجدداً محاسبه شود، اظهار داشت: بانک مرکزی نرخ تورم ۵۳ درصدی را برای خودروها اعلام کرده بود در حالی که خودروهایی که به صورت سی‌کی‌دی تولید می‌شوند، ارز‌بری بالاتری نسبت به سایر خودروها دارند.

وی تصریح کرد: بازار فروش مگان، تندر و تیانا یک بازار رقابتی است و در حال حاضر خودروهای مختلفی که رقیب این محصولات هستند، به کشور وارد می‌شوند.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای تیانا ۱۳۵ میلیون تومان است در حالی که سوناتا با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان در ایران عرضه می‌شود و به این ترتیب، قیمت تیانا که یک خودروی کیفی و با خدمات پس از فروش مناسب است، ۲۵ میلیون تومان پایین‌تر از سوناتا است.

مدیر فروش سایپا تأکید کرد: هم اکنون تولید تندر ۳۵ میلیون تومانی، مگان ۷۵ میلیونی و تیانای ۱۳۵ میلیون تومانی در حاشیه زیان قرار دارد.

وی ادامه داد: قرار شد مسئولان بانک مرکزی با در نظر گرفتن مسائل مربوط به تولید این سه محصول، در نرخ تورمبخشی آنها بازنگری کنند که امیدواریم هر چه سریعتر این مسئله نهایی و قیمت این خودروها مشخص شود.