نظر مردم درباره قیمت جدید خودروهای داخلی

به گزارشافکارنیوز، بسیاری از کاربران ایسنا در پیام‌های ارسالی خود از عملکرد چند ماهه شورای رقابت انتقاد کرده‌اند. انتقاد مصرف‌کنندگان از میزان کاهش قیمت خودرو‌های داخلی در حدی است که یکی از کاربران با نام مستعار اقتصاددان خطاب به مسوولان گفته است: " حقوق کارمندان و کارگران را هم بدهید شورای رقابت حساب کند. خیلی آقای دکتر پژویان اقتصاددان خوب و با انصافی است ".

مهدی نیز نوشته است: " شورای رفاقت، مرسی که قیمت‌ها را اعلام کردی. فقط یک سوال، چی شد که همان قیمت‌های قبلی شد؟ نمی‌خریم تا رفاقت‌تون تعطیل بشه. "

کاربر دیگری نیز در پیام مشابهی گفته است: " دست شورای رفاقت درد نکند. سزای گران‌فروش نخریدن است ". کاربری با نام جوان ایرانی نیز از مسوولان شورای رقابت پرسیده است: " چند ماه دعوا و کشمکش برای کاهش ۳۰۰ هزار تومانی؟! ".

هادی نیز نظر خود را به طنز اعلام کرده است: " وای خدا چه همه ارزون شده. اصلا باور کردنی نیست. فقط می‌گم متاسفم ".

محمدرضا نیز گفته است: " این قیمت‌ها که همان قیمت‌های قبلی است با این تفاوت که چند ماه با اعصاب و روان مردم بازی شد و کلی هزینه جلسات شورای رقابت و خودروسازان شد. فقط این وسط نقش شورای رقابت را ما متوجه نشدیم. یک چیزی را اعلام کردند که روی آن هم بحثبود و دو روز دوام نیاورد. خودروسازان حرف خودشان را به کرسی نشاندند. آقای پژویان عزیز خسته نباشید ".

برخی کاربران هم از مستثنی شدن کیسه هوا، فرمان هیدرولیک و برخی رنگ‌ها از قیمت جدید برخی خودروهای داخلی انتقاد کرده‌اند. کاربری با نام شهروند در این زمینه نوشته است: " پراید بدون فرمان هیدرولیک، بدون کیسه هوا، غیر متالیک، بدون بیمه، بدون شیشه برقی، بدون قفل مرکزی، بدون ضبط صوت، بدون لاستیک، بدون موتور، ۱۵ میلیون تومان ناقابل ".

محمد نیز نظرش را این گونه بیان کرده است: " به بزرگی گفتند گوشت گران شده است، چاره‌ای بیندیش. گفت: ارزانش کنیم. گفتند: چگونه؟ در جواب گفت: نخریم و نخوریم، ‌ارزان می‌شود ".

قیمت جدید خودروها روز یکشنبه با توافق شورای رقابت و خودروسازان اعلام شد که مقایسه آن با آخرین قیمت‌ها نشان می‌دهد که از ۳۲۰ هزار تا دو میلیون و نیم در انواع خودرو کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگرچه در اواخر بهمن ماه سال ۹۱ خودروسازان قیمت تجاری محصولات خود را اعلام کردند اما پس از آن در ۲۱ اسفندماه به دنبال اظهارات معاون اول رییسجمهوری، قیمتهای تجاری را بین ۵۰۰ هزار تا چهار میلیون تومان کاهش دادند.