نیازی به تغییر نرخ سود بانکی نیست

به گزارشافکارنیوز، سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی بازار سرمایه این نهاد یکی از موفق‌ترین بخش‌ها در عرصه اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: در آغاز این دولت ارزش بازار حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر چند برابر افزایش یافته و به حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: امروز در کنار بورس اوراق بهادار شرکت فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی راه‌اندازی شده که با این اقدام‌ها بازار سرمایه به تدریج در ایران جایگاه مناسب خود را به دست خواهد آورد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد تغییر سیاست‌های ارزی گفت: هیچ تغییر جدیدی در بازار ارز در راه نیست.

حسینی در مورد نرخ سود بانکی گفت: جمع‌بندی جلسه‌ای که اعضای شورای پول و اعتبار داشتند این بود که نیازی به تغییر نرخ سود بانکی نیست.

حسینی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر شما ۵۰ میلیون تومان داشتید، در کدام بخش سرمایه‌گذاری می‌کردید؟ گفت: واقعا اگر بخواهم چنین کاری انجام دهم حتما با چند کارگزاری برای خرید سهام در بازار سرمایه مشورت می‌کردم؛ در حال حاضر بنده ۵۰ میلیون تومان دارم، اما با توجه به اینکه اطلاعات زیادی از وضعیت سهام این شرکت‌ها در اختیار من قرار دارد، فعلا در بورس سرمایه گذاری نمی‌کنم.

وی در مورد تک نرخی شدن ارز و احتمال تغییر سیاست‌های ارزی تأکید کرد: تغییر سیاست ارزی را در دستور کار نداریم و همان روال گذشته را در بازار ارز دنبال می‌کنیم و در صورتی قانون جدید تصویب شود آن را اجرا می‌کنیم.

وزیر اقتصاد در مورد اصلاحات کمیسیون تلفیق در بودجه سال ۹۲ گفت: برخی مصوبات کمیسیون مانند کاهش منابع سازمان هدفمندی یارانهها در روند کار مشکل ایجاد میکند و قطعا این مصوبات قابل اجرا نیست و از نمایندگان تقاضا میکنم چیزی را تصویب کنند که در عمل امکان اجرای آن وجود داشته باشد.