افزایش پایه قیمت برق در سال جاری

به گزارش افکارنیوز، مجید نامجو در گفتگو با تسنیم با بیان این مطلب اظهار داشت: پیشنهاداتی که در قالب سناریوهای بررسی شده از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده از سوی نمایندگان مردم در حال بررسی است اما هنوز نمی دانیم کدام رقم به عنوان قیمت جدید برق اعلام می شود.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: سناریوهای متعددی از باقی ماندن نرخ برق روی رقم فعلی تا افزایش پایه قیمت برق به ۱۳۵ تومان در پیشنهادات ارائه شده وجود دارد که باید منتظر پایان بررسی ها در مجلس باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه رقمی در بودجه سنواتی کشور مبنی بر درآمد هدفمندی تصویب خواهد شد، افزود: مجلس با کلان نگری به موضوع درآمدهای هدفمندی نگاه می کند و وارد جزئیات تعیین قیمت برق نمی شود، درصورتی که تمامی پارامترها در سناریوهای ارائه شده دولت به صورت شفاف مورد بررسی قرار گرفته است.

پیگیری ها نشان می دهد شاهد افزایش قیمت برق در قبوض مصرف ماههای گرم سال ۹۲ خواهیم بود که این میزان افزایش در حدود ۱.۵ برابری تا حداکثر ۳ برابری است.
افزایش ۴.۵ برابری قیمت برق نیز در سناریوهای پیشنهادی دولت وجود دارد اما اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظر مساعدی با این میزان افزایش در یک مرحله ندارند.