دستور توقف ساخت ۵۰۰ ساختمان در استان تهران

به گزارش افکارنیوز، رضا حیدریون کرد: در ادامه طرح گودبرداری و بازدید از ساختمان‌های در حال ساخت استان تهران، طرح " کنترل و نظارت بر اسکلت‌سازی ساختمان‌ها " از ابتدای خرداد اجرا می‌شود.

وی گفت: با گذشت چهار ماه از آغاز طرح " نظارت بر گودبرداری‌ها و ساختمان‌های درحال ساخت " تاکنون ۳۷۰۰ ساختمان در حال ساخت مورد بازدید قرار گرفته که از این تعداد ۵۰۰ مورد دستور توقف و ۷۲۰ مورد هشدار توقف ساخت گرفته‌اند.

حیدریون با بیان این‌که از آغاز این طرح آمار ساختمان‌سازی‌های متخلف کاهش یافته است، تصریح کرد: میزان تخلفات در ساختمان‌سازی‌ها در ابتدای طرح حدود ۵۰ درصد بود که اکنون به ۳۴ درصد رسیده است.

معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان کرد: به حدود ۲۰ درصد از ساختمان‌های در حال ساخت در استان تهران هشدار داده شده است.

به گفته وی در طول مدت نظارت بر ساختمان‌های در حال ساخت، تعداد ریزش ساختمان‌ها به سه مورد کاهش یافته که این موارد از جمله ساختمان‌های بازدید‌ شده نبودند. همچنین کیفیت گودبرداری‌ها روبه افزیش است و در همایش‌ها و جلسات متعدد به مهندسان و ناظران آموزش‌های لازم داده می‌شود.

حیدریون با تاکید بر لزوم حضور مهندس ناظر بر گودبرداریها، گفت: در حال حاضر حضور مهندس ناظر بر گودبرداریها الزامیست و مردم میتوانند در صورتی که مهندسان هنگام گودبرداری حضور ندارند به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اطلاعرسانی کنند تا از هرگونه خطر احتمالی و ریزش ساختمان جلوگیری شود.