ایران سامانه سوخت لبنان را هوشمند می‌کند؟

به گزارشافکارنیوز، مصطفی کشکولی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که در رأس هیأتی از مدیران وزارت نفت کشورمان جهت شرکت در دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، به لبنان سفر کرده است با جبران باسیل وزیر انرژی این کشور ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در بیروت، در ابتدای این دیدار غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از آخرین وضعیت همکاریهای دو کشور در زمینه نفت و گاز ارائه کرد.

در این ملاقات کشکولی ضمن ابلاغ سلام وزیر نفت به همتای لبنانی خود، توانمندیها و مزیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های نفت و گاز و پتروشیمی را تشریح و آمادگی کشورمان برای همکاری با لبنان در زمینه‌هایی همچون اکتشاف، استخراج، انتقال نفت و گاز و همچنین انتقال دانش فنی و همکاریهای آموزشی را اعلام کرد.

تأمین بخشی از نیاز لبنان به ال پی جی، نفت کوره، مازوت، محصولات پتروشیمی و همچنین تأمین گاز مورد نیاز لبنان و ایجاد جایگاه‌های سی ان جی با توجه به اجرایی شدن قریب الوقوع توافقنامه انتقال گاز به عراق و سوریه و از طریق دریای مدیترانه به اروپا از دیگر زمینه‌هایی بود که طرف ایرانی برای همکاری با طرف لبنانی اعلام آمادگی کرد.

کشکولی به تجارب ایران در زمینه سامانه توزیع هوشمند سوخت نیز اشاره و برای انتقال تجربیات در این خصوص نیز اعلام آمادگی کرد.

وزیر انرژی لبنان با استقبال از همکاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد برداشتن گامهای بلند عملی در زمینههای مورد اشاره با توجه به تجربیات گرانقدر ایران افقهای جدیدی را در همکاریهای دوجانبه برروی دو کشور میگشاید لذا ما آمادگی کامل خویش را در این راستا اعلام میکنیم.