افزایش سرمایه بیمه پارسیان قطعی شد

به گزارش افکارنیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه پارسیان، صبح امروز با حضور ۸۵ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، هادی اویار حسین مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان در خصوص نقاط قوت این شرکت گفت: برخورداری از سهامداران معتبر، شبکه فروش گسترده و توانمند، مدیریت ریسک مناسب و سیستم اطلاعاتی جامع و یکپارچه از جمله نقاط قوت بیمه پارسیان است.

وی اضافه کرد: سرمایه شرکت در حال حاضر ۱۱۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، سرمایه مناسبی است.

وی ادامه داد: بالا بودن سهم بیمه‌های خودرو در پرتفوی شرکت، عدم تناسب تبلیغات شرکت با برنامه‌های فروش و وابستگی پرتفوی با مشتریان بزرگ از جمله مسائلی است که باید برای بهبود آن تلاش شود.

اویارحسین با بیان اینکه سهم بیمه‌های عمر از ۲۰ میلیارد تومان در سال ۸۹ به ۵۸.۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۱ رسیده، تصریح کرد: در واقع این سهم در سال گذشته به ۱۰.۱ رسیده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به ۱۶.۴ درصد برسد.

مدیرعامل بیمه پارسیان با اشاره به کاهش سهم بیمه شخص ثالثدر پرتفوی شرکت، گفت: در سال ۹۱،۶۶ درصد پرتفوی شرکت مربوط به بیمه‌های شخص ثالثبود که پیش‌بینی می‌شود در پایان امسال به ۵۰ درصد برسد.

وی در مورد برنامه‌های آتی این شرکت گفت: تعدیل ترکیب پرتفو و افزایش سهم بازار در رشته‌های مختلف، افزایش سرعت در فرایند صدور و پرداخت خسارت و تقویت و بهبود سیستم‌های مالی شرکت، از جمله برنامه‌های پیش رو است.

در ادامه این جلسه، گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت قرائت شد و مدیرعامل در مورد موارد آن توضیحاتی به سهامداران ارائه کرد.

همچنین پس از قرائت گزارش درباره میزان سود تقسیمی سهامداران بیمه پارسیان بحثشد پیشنهادات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده بیمه مرکزی در این جلسه در مورد سود تقسیمی شرکت گفت: بررسی ذخایر شرکت نشان می‌دهد که با توجه به محدودیت‌های موجود، ۳۸ میلیارد تومان سود تقسیم شود.

در نهایت بر اساس تصمیم اعضای هیئت مدیره بیمه پارسیان و سهامدارانی که در جلسه حضور داشتند، سود تقسیمی هر سهم این شرکت ۴۲۰ ریال برای سال مالی ۹۱ تعیین شد، که این رقم در سال ۹۰،۴۰۰ ریال بوده است.

همچنین پاداش اعضای هیئت‌مدیره با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته، ۵۵۰ میلیون تومان به صورت ناخالص در نظر گرفته شد.

به گزارش فارس، پس از اتمام مجمع عمومی سالیانه، مجمع فوق‌العاده شرکت بیمه پارسیان برای تصمیم‌گیری در مورد افزایش سرمایه این شرکت تشکیل شد.

بر اساس نظر اعضای هیئت مدیره شرکت و سهامداران، مقرر شد ۹۰ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بیمه پارسیان ظرف ۲ سال در اختیار هیئت مدیره قرار گیرد.