به گزارش افکارنیوز، اقتصاد ایرانی در این زمینه نوشت: اسناد بدست آمده نشان می دهد مهدی روغنی یکی از دلالان با سابقه ایران در دهه ۴۰ و ۵۰ وارد کننده فورد به ایران بوده است. در گزارش های تکمیلی که از لانه جاسوسی بدست آمده سوابق او چنین مشخص شده است: «پدر مهدی روغنی در سال های دهه ۴۰ به فعالیت های سیاسی می پرداخته است. مهدی روغنی خود در آزاد کردن تفنگذاران دریایی امریکایی در حمله ۲۵ بهمن سال ۵۸ موثر بوده است..


نکته قابل توجه این است که مهدی روغنی امتیاز واردات و فروش خودروهای فورد برای ۲۵ سال پس از سال ۵۸ را در اختیار داشته است.


قرار بود مهدی روغنی در ازای هر ماشین فورد ۴ درصد کمیسیون بگیرد. فورد قرار بود کمیسیون ۱۵۰۰ خودرو را دریافت کند ولی روغنی به عدد فروش مورد نظر نرسیده بود. اختلاف دیگر در مورد فروش ۶۰ کامیون سنگین متعلق به شرکت نفت ایران است. مهدی روغنی در انجام این معامله خود را محق می دانسته و شرکت فورد اعلام کرده بود، کمیسیون او را پرداخت می کند.»


گزارش پیش روی از اسناد منتشر شده لانه جاسوسی به شمار می آید که به صورت مفصل در مورد مهدی روغنی و سوابق فعالیت های او توضیح داده شده است. سرنوشت مهدی روغنی در این اسناد به روشنی مشخص نشده است. با این حال برخی چهره های اقتصادی در آن دوره اظهار می کردند، شرکت فورد بدهی خود به ایران را پرداخت نکرده بود و اصل خودروهای سفارشی را نیز تحویل ایران نداده بود.


نکته قابل توجه این است که به تازگی یکی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با یک خبرگزاری معتبر از انحصار واردات خودرو های خارجی که در اختیار دو خانواده قرار دارد، به شدت انتقاد کرده بود. به نظر می رسد واردات خودروهای لوکس خارجی به ایران طی تمامی سال های گذشته پرونده پیچیده ای داشته است.