صادرات گاز ایران به ارمنستان ادامه دارد

به گزارش افکارنیوز، هوشنگ مهردادفر اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود یک میلیون مترمکعب گاز ایران به ارمنستان صادر می شود.
وی با تأکید بر اینکه این میزان صادرات گاز به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: خبرهای منتشر شده در خصوص توقف واردات گاز ایران از سوی ارمنستان صحت ندارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: قرارداد صادرات گاز ایران به ارمنستان قراردادی ۲۵ ساله است و لغو یا تغییر در مفاد یک قرارداد دو جانبه، ساز و کار مخصوص به خود را دارد.
معاون دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: تاکنون از سوی مقامات کشور ارمنستان درخواستی مبنی بر قطع یا کاهش صادرات گاز به این کشور نداشته ایم.
به گزارش تسنیم، پایگاه اینترنتی وستنیک امروز در خبری مدعی شد که نخست وزیر ارمنستان با ادعای بالا بودن قیمت گاز ایران در مقایسه با گاز روسیه از توقف واردات گاز ایران از سوی این کشور خبر داده است.
با توجه به کذب بودن این ادعا به نظر می رسد برخی رسانه های محلی در ارمنستان به دنبال ایجاد جوی رسانه ای به نفع وابستگی بیشتر گازی ارمنستان به روسیه هستند.
ارمنستان که در حال حاضر هم از روسیه و هم از ایران اقدام به واردات گاز می کند، در سال ۲۰۱۲ میلادی به طور متوسط روزانه ۵.۵ میلیون مترمکعب گاز از روسیه و حدود ۱.۳ میلون مترمکعب گاز از ایران وارد کرده است.