به گزارش افکارنیوز، با تصویب طرح حق العمل کاری جایگاه های سی ان جی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می توان گفت تاحدی مشکلات جایگاه داران این صنعت که پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها با مشکلاتی مواجه شده بودند برطرف می شود.

باید گفت که عمده ترین مشکل پیش آمده در جایگاه های سوخت سی ان جی ناشی از کمبود نرخ کارمزدی است که به جایگاه داران تخصیص می یابد.

زیرا پس از افزایش نرخ کارمزد جایگاه های سوخت پس از اجرای قانون که از ۱۰ تومان به ۴۰ تومان رسید از سال ۸۹ تاکنون اگرچه شاهد بالارفتن نرخ تورم بودیم ولی این تورم در نرخ کارمزد جایگاه داران دیده نشده است.

طرح حق العمل کاری که مجلس مورد تصویب خود قرار داده است به گونه ای است که اگر به طور مثال قیمت هر متر مکعب گاز سی ان جی تحویلی به مردم را ۳۰۰ تومان در نظر بگیریم از این مقدار حدود ۲۸۰ تومان قیمت خالص سوخت است و ۲۰ تومان باقی مانده براساس درجه بندی جایگاه ها و نوع خدماتی است که جایگاه ها به مشتری ارائه می کنند.

مثلا جایگاهی که از کیفیت خوبی برخوردار است قیمت هر متر مکعب سی ان جی را ۳۰۰ تومان در یافت خواهد کرد و به ترتیب جایگاه های در جه دو و سه نیز کمتر از ۳۰۰ تومان از مشتریان خود دریافت خواهند کرد.

این روش هم اکنون در اکثر کشورهای پیشرفته و صاحب صنعت سی ان جی انجام می شود که موجب خواهد شد تا جایگاه های درجه ۲ و ۳ برای آنکه به بالاترین حق العمل برسند کیفیت جایگاه های خود را ارتقا دهند و از طرفی این موضوع موجب افزایش رقابت خواهد شد.