به گزارش افکارنیوز، مهرنوش امجدی با اشاره به این‌که ایران با وجود سابقه بیش از سه دهه‌ای در عضویت در فدراسیون بین المللی شیر هنوز خانه‌ شیر ندارد گفت: طرح ایجاد خانه شیر در ایران از چند سال پیش در مجلس مطرح شده اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

او با اشاره به این‌که تمامی کشورهای مطرح در تولید شیر دارای خانه شیر هستند گفت: ‌ متاسفانه در زمینه آمار مربوط به تولید شیر هیچ مرجع دقیقی وجود ندارد به طوری که مرکز آمار ایران یک عدد درباره تولید شیر اعلام کرده و وزارت جهاد با اختلاف چند میلیون تنی عدد دیگر را به عنوان میزان تولید شیر کشور اعلام می کند.

به گفته وی، براساس گزارش مرکز آمار ایران درسال گذشته حدود هشت تا ۹ میلیون تن شیر در کشور تولید شد.

دبیر فدراسیون بین المللی شیر ایران با بیان این‌که در حال حاضر ۵۱ کشور عضو فدراسیون بین المللی شیر هستند افزود: این فدراسیون ۹۱ درصد از تولید شیر جهان را در اختیار دارد اما به دلیل مشکلات مختلف از ایران فقط یک شرکت عضو این فدراسیون است و سایر شرکت‌ها به بهانه‌های مختلف مانند نداشتن توانایی برای پرداخت حق عضویت هنوز عضو این فدراسیون بزرگ نشده‌اند.

امجدی در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته با اشاره به این‌که میانگین سرانه مصرف شیر در برخی کشورها به ۵۰۰ کیلوگرم نیز رسیده است گفت: سرانه مصرف شیر در ایران زیر ۱۰۰ کیلوگرم است. در حالی که سرانه مصرف شیر در دنیا از ۱۶۰ به ۱۹۵ کیلوگرم رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت‌ها و دیگر مشکلات به وجود آمده مصرف لبنیات در کشور در سال گذشته ۱۴ درصد نسبت به سال‌های قبل کاهش یافت.

بیستمین نمایشگاه بینالمللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشینآلات صنایع وابسته (اگروفود) صبح امروز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت. در حالی اگروفود بزرگترین نمایشگاه صنایع کشاورزی و غذایی ایران محسوب میشود که در مراسم افتتاحیه آن هیچیک از وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی حضور نداشتند و نمایشگاه تنها با حضور رییس کمیسیون کشاورزی گشایش یافت. نمایشگاه اگروفود از امروز تا ۱۰ خرداد برپا خواهد بود.