محمدمهدي مفتح نماينده مردم رزن و سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه ۱۳۹۰ كل كشور ظهر امروز (سهشنبه) با حضور در جمع خبرنگاران پارلماني به ارائه گزارشي از جلسه عصر روز گذشته اعضاي كميسيون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در اين جلسه كميسيون بررسي بخش درآمدهاي لايحه بودجه ۱۳۹۰ را ادامه داد و درآمد حاصل از صادرات نفت خام در لايحه بودجه ۹۰ را بررسي و تصويب كرد.

به گزارش فارس، وی افزود: در این جلسه نمایندگان دولت در مورد ظرفیت تولید نفت خام، صادرات نفت خام و میزان قیمت در نظر گرفته برای هر بشکه نفت خام و میزان قیمت ارز در طول سال جاری، توضیحاتی را ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۰ در بخشی دیگر از سخنانش یادآور شد: دولت در لایحه بودجه ۹۰ درآمد حاصل از صادرات نفت خام را ۵۷ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود که پس از بحث‌های مفصلی که در کمیسیون انجام شد، این رقم با کاهش حدود ۸ هزار میلیارد تومانی، به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید که بر این اساس ‌درآمد ۵۰ هزار میلیاردی حاصل از صادرات نفت در لایحه بودجه ۹۰ نسبت به درآمد ۴۳ هزار میلیارد تومانی در سال ‌‌۸۹‌، ۱۵ درصد افزایش یافته ‌و این رقم با توجه به تورمی است که پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مفتح، دولت در لایحه بودجه ۹۰ برای فروش دارایی‌های سرمایه‌ای رقم ۸۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود که این رقم در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

‌وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مصوبات کمیسیون تلفیق در بخش درآمدهای لایحه بودجه ۹۰ عمدتا ارقامی است که دولت پیش‌بینی کرده بود، گفت: دولت برای جرائم معوق راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی کرده بود که ‌در طول مدت سال ۱۳۹۰ این جرائم بخشوده شود؛ به‌شرطی‌که افراد جرائم معوق خود را پرداخت کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق در این زمینه افزود: ‌دولت درآمد حاصل از این حوزه را ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود که پس از بررسی‌های انجام شده، این رقم کاهش یافت‌ و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه تصویب شد.

مفتح با بیان اینکه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۰ عصر امروز نیز تشکیل جلسه می‌دهد، ابراز امیدواری کرد ‌این کمیسیون بتواند امروز بخش درآمدهای لایحه بودجه سال جاری را بررسی کرده و به پایان برساند و از فردا وارد بررسی بخش هزینه‌ها و سیاست‌های لایحه بودجه ۹۰ شود.

اين نماينده مجلس در خاتمه گفت: دولت در لايحه بودجه ۹۰ قيمت هر بشكه نفت خام را ۸۰ دلار و قيمت هر دلار را هزار و ۵۰ تومان پيشبيني كرده بود كه كميسيون تلفيق نيز همين ميزانها را تصويب كرد.