علت تزریق گاز ترش به میدان نفتی آقاجری، موضوع سوال نماینده مرند از مسعود میرکاظمی بود که وزیر نفت را به مجلس فراخواند.

به گزارش خبرآن لاین، سیروس سازدار در طول سوالش بارها به بی‌توجهی وزیر به سوالات و تذکرات نمایندگان اشاره کرد و حتی در ابتدای سوالش گفت: از طرف وزیر نفت از خودم تشکر می‌کنم که یکبار دیگر به او فرصت پاسخ‌گویی دادم ولی ایشان حتی زحمت تشکر از بنده را هم به خودش نداد.

وی که خواستار «خلق محمدی» در سال جهاد اقتصادی بود، افزود: متاسفانه مدیران عرصه نفتی کوچک‌ترین تمایلی به شنیدن مشکلات صنعت نفت ندارند. به همین دلیل مشکلات صنعت نفت در طول قانون برنامه چهارم مرتفع نشد.

نماینده مرند با اشاره به اینکه وزیر نفت گفته بود که به هر بهایی گاز به چاه‌های نفت تزریق می‌کنیم، افزود: حتی به بهانه مرگ مردم حاضرید این کار را بکنید؟ برخی اقدامات شما بدون کسب مجوز از مسئولان محیط زیست

است. تزریق گاز ترش به چاه‌های کم عمق، مضرات بسیاری برای محیط زیست و مردم منطقه دارد. چرا با جان مردم بازی می‌کنید؟

او که می‌گفت معاونان وزیر فرصت نمی‌دهند که حرف‌های تخصصی به گوش وزیر برسد، اظهار داشت: برای همین بنده مجبورم از تریبون علنی مجلس، مسائل تخصصی را برای آقای وزیر شرح دهم. چون ایشان با صنعت نفت آشنا نیستند و متاسفانه مشاوران‌شان هم اطلاعات کافی در اختیارشان نمی‌گذارند.

سازدار با تشریح مراحل مختلف در تزریق گاز به میدان نفتی آقاجری و تفاوت گاز ترش و شیرین، از تخلف ۶ میلیاردی تزریق گاز به این میدان خبر داد و خواستار پاسخ‌گویی وزیر شد.

به گفته وی، مسعود میرکاظمی اگرچه آدم خوبی است اما یک عیب اساسی دارد و آن اینکه به حرف متخصصین توجهی ندارد و فقط حرف چند نفر آدم محدود دور و برش را گوش می‌دهد.

میرکاظمی در پاسخ به این سوال با رد تخلف مالی در این میدان نفتی از سودآوری و درآمد۲ میلیارد دلاری آن خبر داد.

اما سازگار با اشاره به عقد یک پیمان با شرکت الجی گفت: می‌خواهید اسم بقیه پیمانکاران و میزان تخلفات مالی را بگویم؟ لااقل به خودتان زحمت بدهید و یک بازدید از محل می‌کردید!

این نماینده اصلاحطلب در پایان برای اینکه حسننیتش را به وزیر و مجلس ثابت کند و بگوید که همه افشاگریهایش از منظر کارشناسی بوده است، گفت که اگرچه از پاسخهای وزیر قانع نشده اما سوالش را به رای نمایندگان نمیگذارد.