به گزارشافکارنیوز، شهریار افندی زاده با اشاره به آمار تردد خودروها از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه، اظهار داشت: بیشترین تردد خودروها در این مدت مربوط به شهرهای شمالی کشور بوده است و در سایر محورها هم با افزایش تردد خودورها روبرو بودیم.

وی افزود: بیشترین تردد در روز ۱۷ خردادماه همزمان با سفرهای بازگشت با آمار بیش از ۷ میلیون و ۸۸۸ هزار تردد روزانه به ثبت رسیده است که نزدیک به آمار سفرهای نوروزی امسال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۳ خردادماه با ثبت بیش از ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تردد روزانه خودروها در رتبه بعدی قرار دارد، گفت: ۱۴ خردادماه هم بیش از ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تردد روزانه در رتبه سوم، پرترددترین روز قرار گرفت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: بیشترین تردد در روزهای دیگر مربوط به روز ۱۲ خرداد با بیش از ۶ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۱۵ خرداد با بیش از ۶ میلیون و ۴۴۳ هزار بوده است.

افندی زاده آزادراه تهران - کرج و بالعکس، آزادراه قزوین - کرج، تهران - قم، هراز، چالوس و فیروزکوه را از پرتردد ترین مسیرها در تعطیلات اخیر اعلام کرد و گفت: تعداد تردد خودروها در تعطیلات هفته گذشته بسیار نزدیک به تردد خودروها در تعطیلات نوروز بود ضمن آنکه بیشترین تردد در بعداز ظهر انجام شده بود.