به گزارش افکار، کيانوش پورمجيب با بيان مطب فوق اظهارکرد: هر سال در راستاي ارتقاي کيفيت محصولات و خدمات، پروژه هاي بهبود کيفيت در چند گروه پروژه مانند شاخص رضايت مشتري CSI، اخطار کيفي سازندگان، شاخص آديت نهايي محصول و کيفيت محصول پس از تحويل به مشتري C۱۰۰ در گروه صنعتي ايران خودرو تعريف و به اجرا گذاشته مي شود.

وی با بیان این‌که بیش از ۴۰ درصد پروژه های کیفی سال جاری به طور مستقیم در گروه ارتقای رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات تعریف شده است، افزود: در رتبه بعدی تمرکز پروژه ها بیش‌تر در جهت ارتقای کیفیت مواد و قطعات است.

پورمجیب در خصوص پروژه های سال گذشته در زمینه ارتقای کیفیت گفت: در سال گذشته براساس سیاست گذاری نحوه شناسایی و تعریف پروژه های کیفی برای ایران خودرو، در مجموع ۲۴۸ خانواده پروژه کیفی مشتمل بر ۸۸۰ زیر پروژه تعریف و اجرا شد.

به گفته معاون کیفیت ایران خودرو این پروژه ها شامل ۷۴ خانواده پروژه در شاخص رضایت مشتری CSI، ۴۸ خانواده پروژه در شاخص پس از تحویل C۱۰۰،۵۶ خانواده پروژه در شاخص اخطار کیفی و ۵۹ خانواده پروژه در شاخص آدیت نهایی محصول بوده است.

پورمجيب در پايان گفت: کسب رتبه اول محصولات در شاخص رضايت مشتري، رتبه اول رده بندي شاخص رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش در بين توليدكنندگان داخلي و کاهش مراجعه خودروها در شبکه خدمات پس از فروش زير پنج هزار کيلومتر از جمله مهمترين اهداف کيفي ايران خودرو در سال حماسه سياسي، حماسه اقتصادي است.