تولید خودرو در اردیبهشت ماه ۵۵ درصد کاهش یافت

به گزارش افکارنیوز، در اردیبهشت امسال ۴۵ هزار و ۴۵۷ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که از این رقم، ۳۸ هزار و ۵۳۷ دستگاه به تولید خودرو سواری اختصاص داشته است. در این شرایط، تولید خودروی سواری در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته کاهش ۵۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت، تولید وانت به ۶ هزار و ۱۳۴ دستگاه رسید که افت ۴۸.۴ درصدی را نسبت به اردیبهشت ۹۱ تجربه کرده است.

طبق آمار، تولید انواع خودرو در دو ماهه ابتدای امسال نیز نسبت به دو ماهه ابتدای سال گذشته با کاهش ۵۸ درصدی روبرو بوده و در دو ماهه ابتدایی امسال ۶۸ هزار و ۲۹۵ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.

بر این اساس، تولید سواری در دو ماهه اول امسال ۵۸ هزار و ۶۳۵ دستگاه بود که نسبت به دو ماهه اول سال گذشته ۵۹.۵ درصد کاهش داشته است.

* افت ۵۰ درصدی تولید خودروهای تجاری

در اردیبهشت امسال، تولید خودروهای تجاری نیز در کشور به ۶ هزار و ۹۲۰ دستگاه رسید که کاهش ۵۰.۳ درصدی را نسبت به اردیبهشت ۹۱ نشان می‌دهد.

میزان تولید خودروهای تجاری در دو ماهه اول امسال نیز ۹ هزار و ۶۶۰ دستگاه بود که افت ۴۶.۱ درصدی را نسبت به دو ماهه اول سال گذشته نشان می‌دهد.

* کاهش ۷۰ درصدی تولید ایران خودرو

در اردیبهشت امسال، ۱۴ هزار و ۳۶۲ دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شد که این رقم نسبت به تولیدات این شرکت در اردیبهشت سال گذشته ۶۴.۹ درصد کاهش داشته است.

همچنین آمار تجمعی دو ماهه اول امسال نشان می‌دهد تولید ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۷۰ درصدی همراه بوده است.

* تولید سایپا ۳۶ درصد کاهش یافت

در مورد تولیدات گروه صنعتی سایپا نیز می‌توان به کاهش ۳۸.۵ درصدی تولیدات این گروه خودروسازی نسبت به اردیبهشت سال گذشته اشاره کرد، به طوری که در اردیبهشت امسال ۱۵ هزار و ۱۸۴ دستگاه خودرو توسط گروه سایپا تولید شد.

تولیدات این گروه خودروسازی در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۶.۴ درصدی همراه بوده است.

در اردیبهشت امسال، ۵ هزار و ۴۶۸ دستگاه خودرو نیز توسط شرکت پارس خودرو تولید شد که افت ۷۳.۳ درصدی را نسبت به اردیبهشت سال گذشته نشان می‌دهد.

روند کاهشی تولید شرکت‌های خودروساز طی ماه‌های اخیر در حالی ادامه دارد که خودروسازان به وزیر صنعت قول داده بودند تا در صورت موافقت دولت با افزایش قیمت محصولاتشان، تولیداتشان را افزایش دهند.

کاهش تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان باعث شده تا روند افزایشی قیمتها در بازار طی هفتههای اخیر دوباره از سر گرفته شود.