یک کارشناس بازار سرمایه گفت: فارکس موجب خروج حداقل مبلغی بین ۵۰۰ میلیارد تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور طی ۳ سال گذشته شده است.

بابک پانیران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس گفت: سال ۸۳ بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای فعالیت فارکس را غیرقانونی اعلام کرده بود اما این اطلاعیه خیلی جدی انگاشته نشد.

وی اظهار داشت: فارکس از سال ۱۳۸۰ وارد ایران شد و در مدت کوتاهی توانست سرمایه زیادی را به جیب بزند اما پس از مدتی این شرکت به دلیل ضرر و زیان فعالیت‌هایش را متوقف کرد و مالباختگان از این شرکت شکایتی به مراجع قضایی نکردند.

پانیران افزود: فارکس شرکت هرمی نیست اما از موج هرمی‌ها استفاده کرد و حتی شرکت هرمی گالف تحت عنوان فعالیت در فارکس عضوگیری می‌کرد. پس از ضربه به ۴۱۰ دفتر شرکت هرمی کوئست در تهران، فارکس از شرکت‌های هرمی اعلام برائت کرد.

این کارشناس بازار ادامه داد: اکثر مالباختگان فارکس شکایتی نمی‌کنند، اما مالباختگانی که ۴۰ میلیارد تومان سرمایه خود را در این راه از دست داده‌اند، وجود دارند.

پانیران گفت: فارکس موجب خروج حداقل مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور طی ۳ سال گذشته شده است، هر چند این رقم را با احتیاط باید عنوان کرد.

وی اظهار داشت: جمع جبری فعالیت در فارکس همیشه منفی است و نتیجه فعالیت منجر به ضرر سرمایه گذاران می‌شود و مشتری فارکس در این قمار ۱۰۰ درصد بازنده است.

گفتوگوي مشروح فارس با اين كارشناس بازار سرمايه در اتباط با فعاليت فاركس به زودي منتشر خواهد شد.