به گزارش افکارنیوز، علی محمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید و تا پایان برنامه های پنج ساله پنجم و ششم توسعه ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.
بساق زاده افزود: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات افزون بر تامین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده یابند.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: روند رو به رشد تولید در مجتمع های پتروشیمی در سال جاری همانند سال های ‏قبل ادامه خواهد داشت و می توانیم بسیاری از نیازهای داخل را توسط شرکت های پتروشیمی ‏داخلی تامین کنیم. ‏
وی تصریح کرد: همکاری با شرکت های مختلف در توسعه این صنعت به عنوان یک قطب مهم در اقتصاد ایران می تواند با شتاب بیشتری محقق و شرایط برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی فراهم شود.
بساق زاده با بیان اینکه حضور تولید کنندگان صنعت پتروشیمی در فرایند تولید، بسیاری از معیارها را با نگرش افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تغییر خواهد داد، افزود: امروز مجتمع های پتروشیمی ایرانی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج وارد می شود، قابلیت تولید در داخل کشور را خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ساخت و توسعه پتروپالایشگاه ها می تواند صنعت پتروشیمی ایران را در آینده متحول کرده و کشور را به قدرت اول در صنعت پتروشیمی خاورمیانه تبدیل کند اظهار داشت: پترو پالایشگاه ها با توجه به دارا بودن ارزش افزوده بالا می تواند به تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی ایران منجر شود که فرآورده های تولیدی در این مجتمع ها افزون بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز موجب جهشی بزرگ خواهد شد.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ادامه داد: رقابت سالم و انتقال دانش فنی نیز می تواند میان مجتمع های پتروشیمی کشور همکاری شایسته ای را به همراه داشته و سطح فرهنگ تعالی را گسترش دهد.
وی با اشاره به اینکه سهم تامین کنندگان و سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی ایرانی ‏به بیش‎ ‎از ۷۰درصد افزایش یافته است که نشان از کیفیت مطلوب وتوان بالای شرکت های‎ ‎داخلی ‏دارد اظهار داشت: امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره‎ ‎گیری از دانش و فناوری های نوین جهان ‏و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر‎ ‎توسعه را با شتاب می پیماید و تا پایان برنامه های ‏پنجساله پنجم و ششم‎ ‎توسعه ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل ‏خواهد شد. ‏
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد استانداردهای اروپا برای واردات محصولات پتروشیمی، گفت: هم اکنون تمامی استانداردهای کیفی برای صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی کسب شده است؛ حدود چهار سال پیش، برخی کشورهای اروپایی معیار استاندارد دیگری برای ورود محصولات در نظر گرفتند که ما این استانداردها را دریافت کردیم و اکنون در حال صادرات محصول به این کشورها هستیم.