فروش قسطی خودرو به سبک ایتالیایی!
گروه اقتصادی:

هرگونه نوسان دلار، بازار خودرو را با نوسان روبرو می کند، نوساناتی که به نظر می آید بیش از آنکه اقتصادی باشند ناشی از جو روانی بازار هستند. همین نوسانات خریداران ایرانی خود را یا به بازار می کشانند یا باعثقهر آنها با بازار خودرو می شود.

به گزارشافکارنیوز، اما در خارج از کشور وضع خودروسازان به گونه ای دیگر است. اروپایی ها چندین سال است که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند. حتی بحران باعثشد تا چندین خودروساز تا مرز ورشکستگی پیش بروند اما با این حال آنها در قیمت گذاری خودروهایشان همواره نهایت دقت را به عمل آوردند تا مبادا مشتریانشان را از دست بدهند. هیچگاه به یاد نداریم که مصرف کنندگان خارجی به علت قیمت های بالای خودروها یا کیفیت پایین آنها دست به تظاهرات یا اعتراض زده باشند اما کافیست در ایران نظرسنجی برای محبوبیت خودروهای داخلی در مقایسه با خارجی ها برگزار شود، آنگاه همه چیز مشخص خواهد شد. تصمیم داریم به صورت هفتگی شرایط اقساط فروش خودرو را در کشورهای مختلف بررسی کنیم.

فیات
این کارخانه ایتالیایی برای فروش اقساط خودروی مدل فیات ۵۰۰، شرایط اقساط جالبی را در نظر گرفته است. فیات ۵۰۰ ایتالیایی ۱۶هزار دلار قیمت دارد که در فروش اقساط آن، ۲هزار و ۵۰۰دلار پول پیش در ابتدا باید پرداخت کرد. اقساط این خودرو نیز ماهیانه ۱۶۳دلار در ۳۶ماه تعیین شده است. البته فیات ایتالیایی شرایط متفاوتی را برای خرید اقساط درنظر گرفته است تا همه دوستداران فیات بتوانند مالک آن شوند. به طور مثال برای همین مدل خودرو، می توان ۹۹۹دلار پول پیش پرداخت کرد ولی در عوض به جای ماهیانه ۱۶۳دلار، ۱۹۹دلار به حساب نمایندگی واریز کرد.

برای فروش اقساط فیات ۵۰۰سی، که ۱۹هزار و ۵۰۰دلار قیمت دارد، شرایط آسانی درنظر گرفته شده است. ماهیانه ۲۲۲دلار در کنار ۳هزار دلار پیش پرداخت اولیه، شرایط اقساط این ایتالیایی پرطرفدار است.

آلفارومئو
این خودروسازی ایتالیایی از معروف ترین های اروپاست. آلفا رومئو یکی از معدودترین های مشهور جهان است که در بازار ایران به رغم تحریم ها حضور دارد و ظاهرا هنوز فشارهای لابی صهیونیستی بر این خودروساز اثرگذار نبوده است. با اینکه آلفا رومئو در داخل ایران در رده لوکس هاست و هرکسی توانایی یا بهتر بگوییم اجازه سوار شدن بر آن را ندارد، در اروپا شرایط ویژه و اسانی برای خرید این خودروی خاص تعیین شده است.

به طور مثال در انگلستان هواداران آلفا رومئوی میتو که ۱۴هزار و ۱۵۹پوند قیمت دارد، در ابتدای امضای قرارداد ۳هزار و ۴۰۰پوند و بعد از پرداخت ماهیانه ۱۳۹پوند در ۴۸ماه، ۴هزار پوند نیز در آخر پرداخت می کند. نکته جالب توجه آنجاست که بعد از ۴سال، تنها ۵۰۰پوند اضافه تر از قمت اصلی خودرو از مشتری دریافت می شود.

مدل جولیتای این خودروسازی با اینکه کمی گران تر است اما شرایط اقساط اسان تری دارد. پرداخت ۴۸ماهه ۱۹۹پوند در کنار ۱۹۹۹پوند آورده اولیه و ۵۴۰۰پوند پرداخت آخر، شرایط اقساط خرید این خودرو است.

لوکس های ایتالیایی
فراری، مازراتی و لامبورگینی لوکس های معروف جهان هستند که هر کدام ابهت خاص خود را دارند. درحالی که بعد از مازراتی زمزمه حضور لامبورگینی، یکی از غول های اتومبیل سازی جهان در ایران به گوش می رسید که اکنون با تشدید تحریم ها و فشار لابی صهیونیستی آمریکا، مازراتی نیز بازار ایران را ترک کرد و البته دیگر نام این خودرو در فهرست مجازهای وارداتی به کشور دیده نمی شود.

یکی از مزایای مازراتی این است که علاوه بر خرید نقد و اقساط خودروهای نو، خود کارخانه زمینه فروش اقساط خودروهای دست دوم و کارکرده را فراهم کرده است. برای خرید قسطی مازراتی، شرایط دقیقی عنوان نشده است. اما اقساط ۸۴ماهه برای خودروهای نو، اقساط ۷۲ماهه برای خودروهای کارکرده و حتی اقساط ۶۰ماهه، از شرایط فروش قسطی این لوکس ایتالیایی است.

دو لوکس ایتالیایی دیگر یعنی لامبورگینی و فراری نیز فعلا شرایط فروش اقساط ندارند ولی این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده اند که خودروی دلخواه خود را طراحی و سفارش دهند. از نکات جالب توجه دیگر این دو لوکس فروشگاه لوازمجانبی است. شاید بسیاری از طرفداران فراری و لامبورگینی به علت قیمت آنها نتوانند این خودروها را خریداری کنند اما می توانند محصولاتی نظیر ساعت، عینک آفتابی، لباس و کلاه را که در نوع خود بسیار شیک و جالب توجه هستند، از وبسایت این دو خودروساز معروف تهیه کنند.