اقشار آسیب‌پذیر هر ۳ماه برنج، روغن و گوشت رایگان می‌گیرند

به گزارش افکارنیوز،محمود احمدی نژاد رئیس جمهور " قانون تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر " که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۲/۳ / ۲۰ به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۱۷۶۷۷/۱۷۶ مورخ ۱۳۹۲/۳ / ۲۵ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده را جهت اجرا به وزارت اقتصاد و معاونت برنامه ریزی ابلاغ کرد.

بر اساس ماده واحده قانون تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر، به منظور حفظ امنیت غذایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، دولت موظف است در مقاطع سه ماهه سبدهای کالایی شامل برنج، روغن و گوشت را تامین و از طریق دستگاه‌های مزبور توزیع نماید.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون از محل سهم دهک‌ها درآمدی بالا از یارانه‌های مووضع قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تامین و در بودجه سالانه کشور منظور می‌شود. اجرای این قانون نافی پرداخت مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور نیست.

تبصره - آیین‌نامه اجرایی قانون توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۲/۳ / ۲۰ به تایید شورای نگهبان رسید.