محمد کشتی آرای قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را در بازار امروز شنبه ۴۶۰ هزار تومان، طرح جدید را ۴۲۷ هزار تومان، نیم سکه را ۲۱۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۳۸ هزار تومان و سکه گرمی را ۵۵ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اینکه قیمت انواع سکه ها امروز افزایش یافته است، عنوان کرد: قیمت سکه گرمی هم با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا افزایش یافته است.

وی در مورد نرخ واقعی سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار گفت: نرخ واقعی سکه تمام بهار آزادی ۴۰۲ هزار تومان است، اما با توجه به وجود تقاضایی که برای این سکه وجود دارد، نرخ آن افزایش یافته است، اما این افزایش نرخ حباب قیمتی نیست.

کشتی آرای با بیان اینکه افزایش تقاضای خرید در هر کالایی باعثافزایش قیمت می شود، عنوان کرد: به همین دلیل نیز سکه بهار آزادی که قیمت آن ۴۰۲ هزار تومان است، به قیمت ۴۲۷ هزار تومان در بازار به فروش می رود.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت قیمت ۲۵ هزار تومانی حباب نیست، افزود: حباب قیمتی زمانی است که کالای مورد نیاز در بازار وجود ندارد، سایر سکه ها مانند نیم سکه و ربع سکه هم از همین قانون تبعیت می کنند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار را امروز در بازار ۴۰ هزار و ۶۲۰ تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی را ۱۴۸۷ دلار عنوان کرد.

صرافان بازار نرخ فروش هر دلار آزاد را در بازار امروز را ۱۱۳۵ تومان و هر یورو را ۱۱۹۸ تومان اعلام کردند.