به گزارش افکارنیوز، علی نیکزاد اعلام کرد: راه آهن کشور به منظور درآمدزایی و رشد ترانزیت از نقاط مختلف مرزی از جمله گرگان - اینچه برون، خواف - هرات، چابهار - سرخس, شلمچه، خسروی و دیگر موارد به کشورهای همسایه و به کشورهای آسیای مرکزی، چین و روسیه متصل و می شود.

وی گفت: آمار لکوموتیوها و واگن های مسافری در سال ۱۳۹۲ به ترتیب به ۷۸۶ و ۱۷۷۹ دستگاه رسیده است که رشد ۱.۴ و ۱.۶ برابری را در دولت نهم و دهم نشان می دهد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تا سال ۱۳۸۴ در کشور ۱۲۱ فروند هواپیما داشتیم که در دولت نهم و دهم به ۲۲۴ فروند هواپیما رسیده است و رشد ۱.۹ برابری نشان می دهد.

نیکزاد اظهار داشت: در بخش اتوبوس های برون شهری هم اکنون ۱۹۰۰ دستگاه مشغول به کار است که رشد ۱.۶ برابری نسبت به سال های ۷۶ تا ۸۴ دارد.

وی گفت: همچنین آمار کامیونها و تریلرها در دولت های نهم و دهم به ۳۷۲۰۰ دستگاه رسیده است که نسبت به هشت سال قبل رشد دو برابری را نشان می دهد.

وی افزود: در حمل بار در کشور از ۲۸۲ میلیون تن در سال ۸۴ به ۴۰۵ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ رسیده ایم که رشد ۱.۶ برابری داشته است.

نیکزاد گفت: با وجود تحریم های ظالمانه پنج میلیون تن ترانزیت در سال ۱۳۸۴ به ۱۱.۷ میلیون تن رسیده است که رشد ۲.۳ برابری نشان می دهد.

وزیر راه و شهرسازی یکی از برنامه های دولت را اتصال همه خطوط ریلی داخلی به خطوط بین المللی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر توان صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور را داریم و از کارشناسان و متخصصان دانشگاهی دعوت می کنیم در بحثقطار های سریع السیر وارد شوند.

وی با اشاره به حمایت از بخش خصوصی تصریح کرد: حمایت دولت از بخش خصوص به منظور رفع مشکلات این حوزه ادامه دارد و در سال جاری که حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، از خرید حداکثر ظرفیت تولید کارخانه های واگن سازی حمایت می کنیم.

وي با بيان اينكه بايد ايران را در حوزه صنعت و تكنولوژي با رتبه هاي اول مقايسه كنيم، اظهار داشت: بايد به سمت راه اندازي قطارهاي سريع السير حركت كنيم و دولت در اين زمينه اهتمام ويژه دارد و از سرمايه گذاران در حوزه حمل و نقل كشور حمايت مي کنيم.