محمدمهدي مفتح در نشست خبري خود با اشاره به مصوبات جلسات صبح و بعدازظهر روز گذشته اين كميسيون، اظهار كرد: بر اساس يكي از مصوبات كميسيون به شهرداريها اجازه داده شد براي توسعه مترو از صندوق توسعه ملي مطابق با ضوابط آن صندوق تسهيلات دريافت كنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هم چنین برای تسریع کمک‌رسانی به گازرسانی روستاها مقرر شد ۵۰ ریال به قیمت هر متر مکعب گاز مصرفی اضافه شود و مجموع این مبلغ برای گازرسانی به روستاها هزینه شود.

نماینده مردم رزن در مجلس، ادامه داد: در مصوبه دیگر مقرر شد از منابع ارزی که برای کشور حاصل می‌شود دو میلیارد دلار به بخش سلامت، یک میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی و ریزگردها، یک میلیارد دلار برای یارانه سود تسهیلات و جوایز صادراتی، یک میلیارد دلار به صندوق بیمه محصولات کشاورزی و معادل ۵/۱ میلیارد دلار به صندوق نوآوری، شکوفایی و فناوری‌های نوین مساعدت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور سال ۹۰، اضافه کرد: در مصوبه دیگر مقرر شد ۲۰ درصد از بودجه حاصل از جریمه تخلفات رانندگی و ۲۰ درصد از درآمد احکام دادگاه‌ها و قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالثبه صندوق تامین خسارات بدنی اختصاص یابد. در واقع در قانون بیمه اجباری شخص ثالثصندوقی به نام تامین خسارات بدنی پیش‌بینی شده که منابع آن از محل‌های مختلفی از جمله ۲۰ درصد از وجوه تخلفات رانندگی و ۲۰ درصد از احکام دادگاه‌ها پیش‌بینی شده است. مبلغی که از این محل بدست می‌آید ۸۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که این مبلغ به صندوق تامین خسارات بدنی در راستای اجرای قانون اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق این صندوق جزو نهادهای عمومی غیردولتی محسوب شده و بر اساس این موضوع مدیریت می‌شود تا این صندوق بتواند وظایفی که در رابطه با خسارات افراد در حوادثمختلف به عهده دارد انجام دهد و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی تامین خسارت کند.

محمدمهدی مفتح درباره مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، تاکید کرد: در مصوبه دیگر مقرر شد کلیه دستگاه‌ها و موسسات متعلق به قوای سه‌گانه موظف باشند یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی و ساختمانی خود را برای مساعدت به معماری اسلامی در ساختمان‌ها و هم‌چنین انتقال پیام‌های معنوی و فرهنگی به خرید آثار هنری منقول و غیرمنقول اختصاص دهد که البته این آثار باید توسط هنرمندان ایران در داخل کشور تولید شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور سال ۹۰، اضافه کرد: هم‌چنین مقرر شد که ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان یارانه بلیط حمل و نقل همگانی برای کل کشور و ۱۰۰ میلیارد تومان برای یارانه بلیط متروی تهران و قطار شهری شهرها به نسبت تعداد مسافر و ناوگان‌شان تقسیم شود.

نماینده مردم رزن در مجلس، اضافه کرد: مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق که کلیات آن تصویب شد و بررسی جزییاتش ادامه دارد موضوع توزیع جداول و اعتبارات استانی است که مقرر شد شاخصی تعیین شود که اعتبارات عادلانه‌تر توزیع شود و با شاخص مناسبی که دیروز در کمیسیون تصویب شد اعتبارات استانی بازتوزیع می‌شود و امروز گزارش آن به کمیسیون تلفیق ارایه خواهد شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم همان‌طور که در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مطرح شد بررسی بودجه در صحن علنی از روز یک‌شنبه آغاز شود.

مفتح گفت: رسیدگی کمیسیون تلفیق به بودجه قدری طولانی‌تر از پیش‌بینی‌ها بود و این به دلیل دقت بیشتر نمایندگان و هم‌چنین پیشنهادات متعدد آنها به کمیسیون تلفیق بود و کمیسیون تلفیق هم حتما پیشنهاد کمیسیون‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. البته با توجه به این‌که تکلیف دولت تا پایان اردیبهشت مشخص است ما تعجیلی در این باره نداریم اما سعی می‌کنیم هر چه سریع‌تر بررسی بودجه را تمام کنیم.

سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه كل كشور سال ۹۰، در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر حذف رديف بودجه شوراي عالي ايرانيان در بودجه كل كشور سال ۹۰ گفت كه به محض نهايي شدن، اين موضوع اعلام خواهد شد.