به گزارش افکار به نقل از واحد مرکزی خبر ،رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ششم شهریورماه از انسداد حساب شرکت ایران خودرو دیزل مربوط به خودروهای کامیون هوو و ضبط ۹ میلیارد ریال به نفع کامیون داران خبرداده بود .

یکه زارع با اشاره به تردد حدود ۱۶ هزار کامیون هووو در جاده های کشور افزود: ایران خودرو دیزل، طرح فراخوان برای بازبینی سامانه ترمز را از ۲۰ مرداد آغاز کردو تاکنون۲۰۰۰ مورد ثبت نام و حدود۱۰۰۰ دستگاه از این نوع کامیون به نمایندگی های شرکت مراجعه کرده است. مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: این طرح تا پایان آذر ادامه دارد.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تیرماه امسال گفته بود: بدلیل نقص در کامیونهای هوو، عامل بیش از ده درصد تصادفات جاده ای این خودروها هستند.

یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین می گوید: پنج درصد تریلی هایی که به کشنده هایی مانند هووو بسته می شوند از شرکت های مورد تائید استاندارد تهیه می شوند و بقیه غیراستاندارد یا تریلی های فرسوده بازسازی شده هستند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح مشارکت این شرکت در جایگزینی خودروهای فرسوده تا دو هفته دیگر آغاز می شود.

هاشم یکه زارع با اشاره به برنامه ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت در جایگزینی خودروهای فرسوده افزود: با همکاری وزارت صنایع قراردادی برای این کار منعقد شده است که ایران خودرو دیزل۴۰ درصد در آن مشارکت دارد.

وی گفت: در مرحله نخست با فاصله حدود دو هفته ابتدا۹۰۰۰ و سپس۷۰۰۰ کامیون از مدار خارج می شود.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین گفت: تولید انبوه کامیون جدید این شرکت به نام فراز از مهر امسال آغاز می شود.

یکه زارع از تولید کامیونت جدید هیوندایی تا پایان سال و دو نوع اتوبوس، یک نوع مینی بوس و یک نوع ون در سال آینده خبر داد و افزود: از این پس هر شش ماه، یک محصول جدیدِ ایران خودرو دیزل به بازار عرضه می شود.

وی اضافه کرد: در سبد تولیدات ایران خودرو دیزل جای ون خالی است که این شرکت به تولید آن در دو مدل بنزینی و گازوییلی اقدام می کند.

یکه زارع گفت: اتوبوس بین شهری جدید ایران خودرو دیزل نیمه نخست سال آینده وارد بازار و اتوبوس های سی ۴۵۷ و اس سی ۴۵۷ تا دو سال آینده از مدار تولید خارج می شود.

وی افزود: سال آینده نیز نوعی اتوبوس جدید شهری عرضه و اتوبوس " او ۴۵۷ " تا دو سال دیگر از مدار تولید خارج می شود.