به گزارش افکارنیوز، مجید کیان پور با اشاره به ساخت ۳.۲ واحد جدید در ازای تخریب یک واحد در بافت فرسوده، بیان کرد: تاکنون ۲۳۰ هزار واحد فرسوده تخریب شده و به جای آن بیش از ۷۸۰ هزار واحد جدید در محدوده بافت های فرسوده شهری ساخته شده است.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۶۶ پروژه نوسازی در بافتهای فرسوده شهری، اظهار داشت: بیش از ۶۶ پروژه نوسازی در بافتهای فرسوده شهری از منابع داخلی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، اعتبارات عمرانی استان ها و مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مرمت و مقاوم سازی برخی از خانه های با ارزش فرهنگی، معماری و تاریخی و اعطای کاربری مناسب زندگی امروزی شهری برای احیاء هویت ایرانی - اسلامی از دیگر اقدامات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بوده است.

کیان پور به برنامه نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد اشاره کرد و افزود: این شرکت برای افزایش آگاهی عمومی در خصوص نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی کشور اقداماتی را برای اطلاع رسانی و بالابردن سطح فرهنگی عمومی انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۹۰۰ دوره آموزشی با ساکنان محدوده بافت های فرسوده، اظهار داشت: بیش از ۳۰ پژوهش کاربردی در زمینه های مرتبط با بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی به اجرا رسیده است.