تدوین سند بهره‌وری آب تهران آغاز شد

به گزارش افکارنیوز، عزیزالله مولایی از آغاز تدوین سند بهره وری آب منطقه ای تهران خبر داد و گفت: پروژه استقرار نظام بهره وری در شرکت آب منطقه ای با همکاری انجمن ملی
بهره وری ایران در مرحله مطالعات(فاز شناخت) قرار دارد و از اواخر سال گذشته اقدامات مربوط به آن آغاز شده است.

مدیر دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی آب منطقه ای تهران اظهار داشت: مدل تعالی سازمانی در سال ۸۷ در سطح آب منطقه ای تهران استقرار و اجرایی شد که در نتیجه آن چندین پروژه بهبود استخراج شد.

مولایی با بیان اینکه پروژه های مشخص شده براساس اهمیت و امکان پذیری در اجرا اولویت بندی شدند تصریح کرد: یکی از پروژه هایی که در کمیسیون تحول اداری برای اجرا در سال جاری حیاتی و مهم تشخیص داده شد، استقرار نظام بهره وری و تنظیم سند بهره وری بود ضمن اینکه مدیریت و ساماندهی نیروهای انسانی به عنوان پروژه دیگر برای اجرا در سال ۹۲ مشخص شد.

وی یکی از مشکلات شرکت آب منطقه ای تهران را فقدان سند بهره وری عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده ۷۹ قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین براساس ارزیابی های انجام شده توسط دستگاه های بالادستی شامل استانداری تهران، وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران، فقدان سند بهره وری در شرکت یکی از اشکالات عمده ای بود که با اجرای این پروژه برطرف خواهد شد.

مدیر دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی آب منطقه ای تهران افزود: این دفتر برای تدوین سند بهره وری در ابتدا و به عنوان نخستین گام به انعقاد قرارداد با انجمن ملی بهره وری ایران اقدام و پس از آن همایشی را جهت آشنایی هرچه بیشتر مدیران و کارشناسان با مقوله بهره وری برگزار کرد تا از نتایج آن برای تدوین سند و همچنین اجرای پروژه استفاده کند.

مولایی خاطر نشان کرد: ‌ استخراج دو پروژه استقرار نظام بهره وری و تنظیم سند بهره وری و همچنین مدیریت و ساماندهی نیروهای انسانی با نتایج ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه که توسط استانداری و شرکت مادر تخصصی انجام می شود همخوانی داشت و همین مسئله عزم شرکت را در اجرای پروژه های موردنظر راسخ تر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به پروژه های موجود، آب منطقه ای با حدود ۱۰ شرکت مهندسی مشاور ذی صلاح و متخصص مکاتبه کرد و پس از اعلام تقاضا و هدف خود با انجمن ملی بهره وری ایران به توافق رسید و سپس انعقاد قرارداد آن انجام شد.

این مقام مسئول در آب منطقه ای تهران با تشريح فازهاي مختلف پروژه استقرار نظام بهره وري و تنظيم سند بهره وري اظهار داشت: فاز نخست قرارداد شامل فاز شناخت است كه از اواخر سال گذشته آغاز شده و اميد مي رود با تشكيل يک شوراي راهبري در سطح شركت متشکل از مديرعامل، معاونان و دفتر بهبود مديريت به عنوان دبير اين شورا، ساز و كار مناسبي براي اجراي پروژه و در نهايت تدوين سند بهره وري شكل بگيرد.