به گزارش افکارنیوز، انجمن جهانی فولاد(WSA) در تازه ترین گزارش خود تولید فولاد خام ایران را در ۶ ماه گذشته سال جاری میلادی، ۷ میلیون و ۳۲۷ هزار تن اعلام کرد.

نرخ رشد تولید فولاد خام ایران نیز در ماه گذشته سال ۲۰۱۳ از سایر کشورهای عمده تولید کننده فولاد خام در جهان مانند هند، آمریکا، ترکیه، آلمان، ایتالیا، روسیه، کانادا، ژاپن و کره جنوبی بالاتر بوده است.

در همین حال بیشتر کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد خام در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ با کاهش تولید مواجه شدند. کشورهای آلمان با کاهش ۲.۲ درصدی، آمریکا با کاهش ۰.۲ درصدی، کره جنوبی با کاهش ۵.۴ درصدی، ایتالیا با کاهش ۱۰.۳ درصدی و کانادا با کاهش ۱.۱ درصدی در تولید این محصول روبرو شدند.

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در ۶۳ کشور جهان در ۶ ماه گذشته میلادی با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ به ۷۸۹ میلیون و ۷۹۶ هزار تن رسید. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ نیز تولید فولاد خام جهان به ۱۳۱ میلیون و ۶۵۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱.۹ درصدی همراه شد.

در ۶ ماهه سال ۲۰۱۳ میلادی قاره آسیا با رشد ۵.۵ درصدی معادل ۵۲۸ میلیون و ۸۴۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد. در همین مدت تولید اتحادیه اروپا با کاهش ۵.۱ درصدی به ۸۴ میلیون و ۲۹۷ هزار تن رسید. این در حالی است که در همین مدت تولید فولاد خام آمریکای جنوبی نیز با کاهش ۴.۶ درصدی به ۲۲ میلیون و ۵۳۵ هزار تن رسید.

در همین مدت تولید فولاد خام آمریکای شمالی با کاهش ۵.۸ درصدی به ۵۹ میلیون و ۱۱۵ هزار تن رسید. تولید فولاد خام کشورهای CIS نیز در این مدت به ۵۵ میلیون و ۸ هزار تن رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش ۳ درصدی را نشان می دهد.

سهم قاره آفریقا و خاورمیانه نیز از تولید جهانی فولاد در ۶ ماه گذشته سال جاری میلادی به ترتیب ۷ میلیون و ۶۲۹ هزار تن و ۱۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب با کاهش ۱.۷ درصدی و رشد ۰.۲ درصدی همراه بوده است.

توليد فولاد خام چين نيز در ماه ژوئن ۲۰۱۳ به ۶۴ ميليون و ۶۶۰ هزار تن رسيد كه رشد ۴.۶ درصدي را نسبت به ژوئن ۲۰۱۲ نشان مي دهد. همچنين چين در نيمه نخست سال جاري ميلادي ۳۸۹ ميليون و ۸۷۰ هزار تن فولاد خام توليد كرد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه پارسال با رش ۷.۴ درصدي همراه شد.