افتتاح ۴۰۰۰ واحد مسکن مهر در استان کردستان

به گزارش افکارنیوز، با حضور محمدرضا رحیمی و علی نیکزاد در منطقه بهاران واقع در شهرک زاگرس سنندج همزمان با افتتاح پروژه ۳۶۰ واحدی مسکن مهر کارکنان دادگستری، در مجموع ۴۰۰۰ واحد مسکن مهر در استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از یک واحد مسکونی کارکنان دادگستری بازدید کرد و به طور نمادین کلید این واحد را به مالک آن واگذار کرد. همزمان با افتتاح واحدهای مسکونی مهر استان کردستان، چند پروژه عمرانی دیگر حوزه راه و شهرسازی در استان کردستان به بهره برداری رسید.

احداث۶۰ کیلومتر بزرگراه(سنندج - همدان) با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال، ایمن سازی، بهسازی و روکش آسفالت ۶۲ کیلومتر از محورهای استان با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال، احداث۱۲ کیلومتر جاده بین شهری و روستایی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، احداثفاز اول کمربندی شهری حاشیه کوه آبیدر به طول ۱.۳ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی بودند که به طور همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

بنابر این گزارش از مجموع ۴۰۰۰ واحد افتتاح شده مسکن مهر در استان کردستان، دو هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۲۵۰۰ واحد نیز در شهرهای دارای زیر ۲۵ هزار نفر است.

همچنین از مجموع دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای دارای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۴۶ واحد در بانه، ۴۷ واحد در بیجار، ۴۴۹ واحد در سقز، هزار و ۲۵۷ واحد در سنندج، ۱۴۵ واحد در مریوان، ۴۱۰ واحد در قروه و ۴۶ واحد در کامیاران است.

تعداد واحدهای مسکن مهر در کردستان ۴۱۰۰۰ واحد مسکن است که تاکنون ۲۴ هزار واحد از این مجموعه افتتاح شده است.

اورژانس و درمانگاه بیمارستان ۳۲ تختخوابی سروآباد از دیگر طرح‌هایی بود که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی از مصوبات دولت در شهرستان سروآباد است که در مساحت ۱۲ هزار و ۹۸ مترمربع و با زیربنای ۳ هزار و ۲۸۹ مترمربع در حال احداثاست.
ساختمان اصلی این پروژه در زیربنای ۳ هزار و ۱۷ متر و ساختمان فرعی آن در زیربنای ۳۷۲ متر احداث شده است.