به گزارش افکارنیوز، این تحریم جدید علیه محصولات قدیمی‌تر اپل از دوشنبه هفته جاری به اجرا درمی‌آید و حکم آن مربوط شکایت های سامسونگ علیه اپل می‌شود که در اوایل ماه ژوئن مراکز قضایی آن را تایید کردند. بر اساس این شکایت‌ها گفته شده بود که شرکت اپل به صورت غیرقانونی برخی مجوزهای سامسونگ را مورد استفاده قرار داده است.

ریاست جمهوری آمریکا پس از اعلام این حکم ۶۰ روز فرصت داشت تا تصمیم نهایی اتخاذ شده را بازبینی کرده و در صورت لزوم در این زمینه مداخله کند. باید توجه داشت که این قانون از سال ۱۹۸۷ تاکنون به کار گرفته نشده بود.

" مایکل فرومن "(Michael Froman) مدیر کمیسیون بازرگانی آمریکا نظر خود مبنی بر رد حکم یاد شده را پیش از این به " ایروینگ ویلیامسون "(Irving Williamson) مدیر مرکز ITC ارسال کرد و در آن توضیح داد که با این قانون مخالف است. او در نامه خود اظهار داشت که حکم مذکور بر شرایط رقابتی اقتصاد و همچنین کاربران اثرات قابل ملاحظه‌ای برجا می‌گذارد.

اما گفته می‌شود که پس از انجام بررسی‌های لازم دفتر ریاست‌ جمهوری ایالات متحده آمریکا سرانجام تصمیم گرفته است که از دوشنبه هفته جاری برخی محدودیت‌ها را برای فروش محصولات قدیمی‌تر شرکت اپل اعمال کند.

این محدودیتها شامل تمام مدلهای قبل از گوشی هوشمند آیفون ۴S ساخته شده برای شبکه مخابراتی AT&T و همچنین مدل ۳G از رایانه لوحی iPad ۱ و iPad ۲ میشود. لازم به ذکر است برخی از این محصولات هنوز توسط اپل و شرکای آن به فروش میرسند.