به گزارش افکارنیوز، دماسنج بازار سرمایه که از ابتدای هفته روند پر فراز و نشیبی را در پیش گرفته بود در معاملات امروز و با تاثیر منفی هلدینگ خلیج فارس قرمز شد و به فاز منفی رفت. به این ترتیب در معاملات امروز شاخص بورس تهران ۱۳۲ واحد افت کرد و به کانال ۵۷ هزار و ۲۶۴ واحد رسید.

شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس با ۱۱۰ واحد، فولاد مبارکه ۷۱ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر ۳۷ واحد، تاپیکو ۲۷ واحد، بانک پارسیان ۱۸ واحد، فولاد خوزستان ۱۷ واحد و ایران خودرو با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشتند. در مقابل اثر مثبت شرکت‌های ملی مس، مخابرات، بانک ملت، بانک صادرات و مپنا مانع از افت بیشتر شاخص و برگشت آن به کانال ۵۶ هزار واحدی شد.

در بازار امروز کشتیرانی با ۲۴ میلیون، ماشین سازی اراک با ۱۶ میلیون و بانک صادرات با ۱۶ میلیون بیشترین تقاضای خرید بازار را به خود اختصاص دادند این در حالی است که سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، تایدواتر و ایران خودرو بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

همچنین در بازار امروز برای نماد مخابرات صف خرید تشکیل شد و نمادهای بانک صادرات، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و ملی مس از صف‌های پرحجمی برخوردار شدند. این در حالی است که در گروه پتروشیمی همچنان فشار فروش مشاهده شد و نماد گروه‌های فلزی به درصدهای منفی رسید.

در مجموع در بازار امروز بیش از ۵۸۶ میلیون سهم به ارزش ۲۱۶ میلیارد تومان معامله شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح ۲۷۴ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.