به گزارشافکارنیوز، مهدی میرمهدی به کالاهایی که در اولویت ۱۰ قرار گرفته‌اند اشاره و اظهار کرد: ‌ با وجود قرار داشتن تعدادی از اقلام فناوری اطلاعات در اولویت ۱۰ کالایی در گمرک قرار ندارد اما تعدادی از کالاهای ما به علت پرداخت نکردن پول توسط بانک مرکزی به فروشندگان در دبی مانده و به خریداران تحویل داده نشده است.

وی در ادامه به نوسانات بازار ارز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعداد بسیاری از افراد به علت نوسانات بازار ارز اعتماد خود را از دست داده‌اند و بسیاری از کالاها در دبی باقی مانده است در صورتی که توسط خریداران در اینجا پرداخت شده است.

میرمهدی نسبت به کابینه معرفی شده برای دولت جدید هم ابراز امیدواری کرد و افزود: ‌ تیم معرفی شده بسیار با سابقه و کارکشته هستند و با وجود مسائل کمبود بودجه امیدواریم قیمت‌ها در آینده و بعد از ماه رمضان کاهش یابد و مردم ارزانی را لمس کنند.

رییس صنف فنآوران رایانه تهران در پایان به ارزش افزوده اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به ارزش افزوده شش درصد میگوید هیچ ارزش افزودهای از مشتری دریافت نمیشود ولی هنگام ورود کالا شش درصد از واردکننده دریافت خواهد شد و هر کسی به مراتب این شش درصد را پرداخت میکند؛ در سال آینده شش درصد تبدیل به هشت درصد میشود و اگر در این زمینه چارهای اندیشیده نشود شاهد افزایش قیمتها خواهیم بود. امیدوارم دولت جدید خوب عمل کند چرا که در هشت سال گذشته کشور وضعیت اقتصادی خوبی نداشته است.