مقصد بعدی وزیر نیرو کجاست؟

به گزارش افکارنیوز، مطابق عرف نانوشته مدیران ارشد، بیشتر وزیران در پاسخ به سئوال رسانه ها درباره سرنوشت آینده کاریشان، پاسخ کلیشه ای " بازگشت به دانشگاه " را مطرح می کنند، اما مجید نامجو، وزیر نیرو دولت دهم با شکستن کلیشه ها در این باره گفته بود که " تاکنون پیشنهادی به من نشده، اما دوست دارم پروژه ای پژوهشی را پیش ببرم. هرچند همه نامجو را فردی اجرایی می دانند، اما دوست دارم به فعالیت پژوهشی بپردازم ".

چندروز پیش بود که نامجو در جمع خبرنگاران صبورتر شده بود و با لبخندی پر از حرف، گزیده ای از واژه‌ها را برای پاسخ به خبرنگاران انتخاب‌ می کرد. با همان صبر این بار وقت داشت تا علاوه بر این‌که خبرنگاران را پس از چهارسال همراهی با وزارت نیرو تک به تک بشناسد و این بار در پاسخی درمورد آینده کاری خود گفت که " منتظر پیشنهاد " است.

هرچند نامجو در جلسه خداحافظی با خبرنگاران به این موضوع هم اشاره کرده بود که باتوجه به این که مدرک پایه یک نظام مهندسی دارد به راه اندازی کسب و کار آزاد هم فکر می کند، اما به نظر می رسد هنوز برای " کار آزاد " کردن نامجو زود است و مقدمات برای فراهم شدن اولویت اول کاری او، در حال فراهم شدن است.

شنیده ها از " پژوهشگاه نیرو " به عنوان مقصد بعدی مجید نامجو خبر می دهد، جایی که قرار است " وزیر سابق " به فعالیت مورد علاقه اش یعنی پژوهش با موضوع احتمالی نیروگاه های برق آبی بپردازد.

گفته می شود مقدمات نقل مکان وزیر به محل کار جدید در حال فراهم شدن است و حتی اتاق مخصوصی برای میهمان جدید پژوهشگاه تدارک دیده شده است تا به زودی اسباب کشی از ساختمان شیشه ای نیایش به شهرک غرب انجام شود.

نامجو پیش از تصدی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بوده و بیشتر تجربیاتش تا قبل از دوره وزارت مربوط به حوزه آب بوده است.