به گزارش افکارنیوز، در روزهای اخیر قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۳۷ میلیون تومان رسید و در عین حال، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ روندی ثابت را طی کرد به طوری که در حال حاضر حدود ۳۶.۵ تا ۳۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

همچنین قیمت هر دستگاه پژو ۴۰۵ بنزینی با افزایش ۸۰۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون تومان رسیده و نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز با ۲.۵ میلیون تومان افزایش قیمت، حدود ۳۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

در مقابل، پژو پارس سال نیز به قیمت ۳۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود که کاهش ۲.۵ میلیون تومانی قیمت را نشان می‌دهد. پژو پارس دوگانه سوز نیز با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی، حدود ۳۶.۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

در عین حال، قیمت تندر ۹۰ مدل E۲ ایران خودرو با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی، به ۳۵ میلیون تومان رسیده ولی در مورد رانا باید به کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۳۱.۵ میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت سمند LX سال نیز با افزایش یک میلیون تومانی به ۲۸ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش فارس، در مورد قیمت محصولات سایپا نیز باید به افزایش یک میلیون تومانی قیمت تیبا و عرضه آن به قیمت ۲۱ میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SX نیز با رشد ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و در عین حال، قیمت سایپا ۱۳۱ مدل SX در بازار حدود ۱۶ میلیون تومان است که تغییری را نسبت به هفته‌های اخیر نداشته است.

قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SX نیز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت تندر ۹۰ مدل E۲ پارس خودرو نیز با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۳۶.۵ میلیون تومان رسیده و در مورد تیانا نیز می‌توان به کاهش ۹ میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان اشاره کرد.

از سویی، بحث‌های مطرح شده در مورد مشکل تأمین قطعات محصولات شرکت رنو و پایین بودن تیراژ تولید مگان باعثافزایش قیمت این خودرو در بازار شده به طوری که در حال حاضر این خودرو ۸۸.۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که رشد ۴.۵ میلیون تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد.

قیمت وانت پیکاپ دو کابین نیز با افزایش ۳ میلیون تومانی به ۸۶ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش فارس، تولید انواع خودرو در ۴ ماهه اول امسال با افت ۴۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۸۲ هزار و ۳۵۳ دستگاه رسید.

در این مدت، تولید انواع سواری در کشور به ۱۵۵ هزار و ۴۲۵ دستگاه رسید که افت ۴۶.۸ درصدی را نسبت به ۴ ماهه سال قبل نشان می‌دهد.

تولید انواع خودرو در تیرماه نیز ۶۱ هزار و ۵۳۴ دستگاه بود که افت ۳۰.۶ درصدی را نسبت به تیر ۹۱ نشان می‌دهد.

تولید خودروی سواری نیز در تیرماه افت ۳۰.۹ درصدی را تجربه کرد و تنها ۵۱ هزار و ۳۱۵ دستگاه خودروی سواری در تیرماه تولید شد.