به گزارش افکارنیوز، علی ربیعی با تبریک گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید توازن منطقه‌ای را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر اقتصاد مقاومتی به شکل معکوسی به آن پرداخته شده به نوعی که میزان واردات ما افزایش داشته و صادرات ما کمتر بوده است و توجه خاصی نیز به تولید ملی نیز نمی شده است ولی با همت و تلاش و ایجاد برنامه‌های راهبردی و تغییر ساختارها تولید ملی را باید افزایش داد و میزان صادرات از کشور را ارتقاء بخشید تا به اقتصاد مقاومتی رسید.

وی با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان گفت: استفاده بهینه از صنایع و شیلات و همچنین بازارچه‌های مرزی می تواند استان را به توسعه برساند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به مطلوب نبودن وضعیت اشتغال استان در پی آن هستیم تا با جذب سرمایه گذار و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان این شرایط را به کمک خود مردم منطقه تغییر دهیم.

ربیعی افزود: دولت نیز در کنار مردم قرار دارد و تمام سعی و تلاش آن رفع محرومیت در همه مناطق کشور است.

وی از بالا بودن نرخ تورم در بخش مواد غذایی نیز خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در بخش مواد غذایی در کشور دارای تورم هستیم که سعی دولت بر این است که این تورم را مهار کند.

وزیر کار همچنین گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در استان و استفاده از محصولات تولیدی نیز مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به تحریمهای موجود نیز گفت: این تحریمها نمی تواند از اراده و تلاش مردم ایران در بحث تولید و علاقه به انقلاب اسلامی و به نظام کم کند به گونهای که حمایت مردم از رهبری و انقلاب اسلامی را در حماسه سیاسی دیدیم و همه جهان متوجه شد که ملت بزرگ ایران در کنار هم ایستادگی دارند.