هیس؛ خواب خوش دستگاه‌های نظارتی را بهم نزنید!

داستان توزیع شیر فلهای از آنجا شروع شد که اتحادیه دامداران خراسان پیشنهاد صدور مجوز توزیع شیر فلهای را با این توجیه که کیفیت این نوع شیر بهتر و قیمت آن مناسب است به سازمان دامپزشکی کشور داد.

این سازمان بعداز سه ماه بررسی درباره این پیشنهاد بالاخره مجوز توزیع فله‌ای شیر و به گفته خودشان به صورت پایلوت در این استان داد.

این در حالی است که کارشناسان سلامت و بهداشت درباره خطرات توزیع شیر فله‌ای هشدارهای جدی دارند و البته مسئولان سلامتی مردم هم واکنشی ندارند.

خبریک:

به دلیل احتمال بروز بیماری و انتقال آلودگی از طریق شیر‌های فله به بدن انسان تاکید می‌کنیم شیر‌های فله قابلیت عرضه به مردم را ندارند.(مدیر کل نظارت بر مواد غذایی وآشامیدنی سازمان غذا ودارو)

خبر دو:

وی(معاون سازمان دامپزشکی) به مزایای توزیع شیر فله ای برای تولید کنندکان ومصرف کنندگان اشاره کرد و افزود: در این صورت دامداران محدود به ارائه شیر خام به کارخانه‌ها و صنایع لبنی نمی شوند. همچنین مصرف کنندگان نیز مجبور به تهیه شیر و محصولات لبنی از سوی صنایع لبنی با قیمت بالا نخواهند شد و قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت.(معاون سازمان دامپزشکی)

خبر سه:

عرضه فله ای شیر خام سالم!! با مجوز مراکز بهداشتی!!! در استان خراسان.(مدیر عامل اتحادیه دامداران ایران)

خبر چهار:

مصرف شیر خام و لبنیات سنتی به ۴۰ درصد سرانه کل رسید.(مدیر عامل اتحادیه دامداران ایران)

خبر پنج:

یک گله مبتلا به بیماری خطرناک سل در مازندران شناسایی شد.(اداره کل دامپزشکی استان مازندران)

خبر شش:

به دلیل افزایش مصرف شیر خام، فله‌ای و بشکه ای، میزان ابتلا به تب مالت در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰، سه هزار مورد افزایش یافته است.(معاون بهداشتی وزیر بهداشت)

تحلیل خبر:

بر اساس اخبار فوق بخشهای مختلف در کشور جملگی به انجام وظایف خطیر خویش مشغولند:

دستگاه نظارتی توزیع شیر فله را ممنوع می‌کند، دستگاه اجرایی - بهداشتی مجوزعرضه شیر فله صادر می کند، اتحادیه دامداران شیر فله توزیع می کند، مردم شیر فله مصرف می کنند، وزارت بهداشت آمار افزایش مبتلایان به تب مالت را ۲۵ درصد بیش ازسال پیش اعلام می کند.

همه چیز هم آرام است. آنانی که طی چند سال گذشته تلاش کردند تا آمار مبتلایان به تب مالت را از ۸۰ هزار مورد به ۱۲ هزار مورد در سال ۹۰ کاهش دهند، حالا نظاره گر افزایش ۳۰۰۰ نفری مبتلایان هستند. ۲۵ درصد افزایش مبتلایان هم ظاهرا آنقدرمهم نیست که کسی را وادار به عکس العمل کند. دستگاه‌های نظارتی گویا تنها وظیفه ای که دارند صدور بخشنامه ممنوعیت است و در برخورد با این تخلفات آشکار هیچ وظیفه ای برای خود متصور نیستند…

خبر ما قبل آخر:

با توجه به اظهار نظرکاملا علمی، بهداشتی و واجب الاتباع معاون محترم سازمان دامپزشکی کشور(خبر دو)، به کلیه شرکت های تولیدی صنعتی و بهداشتی فرآورده های شیری کشور هشدار داده می شود که در صورت مشاهده تولید و عرضه محصولات سالم مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. به دلیل جلوگیری از بد آموزی صدا وسیما نیز تنها در صورت شطرنجی کردن حق نمایش بسته بندیهای سالم و بهداشتی را دارد. وزارت بهداشت هم حق ارایه آمار مربوط به افزایش مبتلایان به بیماریهای مشترک را ندارد، بگذارید مردم راحت باشند…

خبر آخر:

به رسانه ها توصیه می شود:

۱ - نپرسید که چه دستگاهی برای جلوگیری از این تخلفات آشکار که سلامت مردم را نشانه گرفته مسئول است.

۲ - هیس، خواب خوش دستگاههای نظارتی را بهم نزنید!

حسین چمنی
کارشناس صنعت شیر