عرضه رانای ال ایکس ازنیمه دوم شهریورماه

به گزارش ايكوپرس، مهندس ميرجواد سليماني، قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو ضمن بيان اين مطلب گفت: راناي ال ايكس با تريم مشكي داراي استاندارد آلايندگي يورو ۴ بوده و در مقايسه با راناي معمولي داراي تجهيزات مدرن تر و به روزتري است. وي اظهار داشت: اين خودرو ضمن زيبايي و ايمني، امكانات و تجهيزات رفاهي كامل تري را به مشتريان ارايه مي كند.

مهندس سلیمانی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته تاپایان سال جاری بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه رانای ال ایکس تولید شود.
وی پیش بینی کرد: این خودرو در نیمه دوم شهریوماه سال جاری روانه بازارشود.

سلیمانی درخصوص استانداردها ی زیست محیطی وایمنی این خودرو گفت: رانای ال ایکس دوست‌دار محیط زیست بوده و مطابق با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و استانداردهای ۵۵ گانه تولید می شود. همچنین دراین خودرو ایمنی بالای سر نشینان و عابرین پیاده منطبق با استاندارد های اروپایی در طراحی و تولیدلحاظ شده است.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو، میانگین مصرف سوخت این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در خارج از شهر ۵.۷ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرد.

قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو اظهار داشت: این خودرو علاوه بر دارا بودن کیسه هوای راننده و سرنشین، دارای ترمزهای ضد قفل و از نوع دیسکی است که امنیت بیش‌تری را برای راننده و سرنشینان به همراه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تولید و عرضه رانای ال ایکس، نیاز مشتریان در این بخش از بازار تامین شده و رضایت آنان بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی است از مهم‌ترین ویژگی های رانای ال ایکس که آن را از رانای معمولی متمایز می کند داشتن سنسور هشدار دهنده موانع عقب، تجهیز درهای عقب به بلندگوی سیستم صوتی و شیشه بالابر برقی است. همچنین طراحان و مهندسان ایران خودرو برای جلو آمپر و صفحه نمایش داشبورد(MFD) رانای ای ایکس تغییراتی ایجاد کرده و طرح جدیدی را ارایه کرده اند. این تغییرات شامل هشداردهنده‌ها، ساعت و دمای محیط است. همچنین در آیینه‌های جانبی این خودرو سنسور دماسنج نصب شده است.

قواي محركه اين خودرو و ويژگي هاي فني راناي ال ايكس نيز متناسب با نياز و خواست مشتريان اين بخش از بازار است. نوع موتور TU۵ با حجم ۱.۶ ليتر بوده و داراي بيشينه قدرت ۱۰۵ اسب بخار در پنج هزار و ۸۰۰ دور است. موتور راناي ال ايكس ۱۶ سوپاپه بوده و سيستم سوخت رساني آن از نوع تزريق الكترونيكي چند نقطه اي است. گيربكس اين خودرو پنج دنده دستي است كه البته توليد راناي اتومات نيز در دستور كار مهندسان ايران خودرو قرار دارد. بيشينه سرعت پيش بيني شده براي اين خودرو ۱۸۹ كيلومتر در ساعت است كه در ۱۲ ثانيه سرعت آن از صفر به ۱۰۰ ميرسد. راناي ال ايكس داراي سيستم ضد سرقت، مه شكن جلو و عقب و كمربندهاي ايمني سه نقطه اي داراي سيستم پيش كشنده نيز است.