محسن بيگلري عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شواري اسلامي در گفت وگو با افکارنیوز در خصوص وضعيت توليد در صنعت خودرو گفت: با توجه به اينكه اخباري از افزايش توليد در يكي از شركتهاي خودروسازي بگوش مي رسد بايد حمايت هاي دولت از اين صنعت نسبت به گذشته با كيفيت و شتاب بيشتري همراه شود.

بیگلری ادامه داد: برخلاف آنچه تصور می شود، خودروسازان مورد حمایت های مهمی از سوی دولت نبوده اند و بسیاری از حمایتهای وعده داده شده نظیر تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد تومانی ابتدا کاهش و پس از آن تخصیص داده نشده است.

وی با اشاره به بی مهری برخی از دولتمردان به صنعت خودرو در مدت گذشته افزود: از طرفی برخی تکالیف همچون ایمنی و ایربگ و دیگر مسائل را به صنعت خودرو دیکته می کنند و در ازای آن هیچ کمک و حمایتی از خودروسازان نمی شود و باید در نظر داشت که اگر بدنبال ارتقاء هستیم باید به فکر حمایت ها نیز باشیم.

بیگلری ضمن تقدیر از دست اندرکاران تولید خودرو تصریح کرد: باید از آنها کمال تقدیر و تشکر را بعمل آورد چرا که در شرایط دشوار کنونی بقاء صنعت مهمی چون خودروسازی جز با تکیه بر توانائی مدیران این شرکتها امکان پذیر و میسر نبود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: پیش از این در بازدیدی که از کارخانه سایپا داشته ایم، متاسفانه شاهد تعطیلی خطوط تولید آن بوده ایم و حقیقتاً باید به نگرش های مثبت مدیرعامل این شرکت که با فعالیت های تولیدی خود وضعیت تولید در این شرکت را به طور مطلوبی بهبود بخشید آفرین گفت!
بيگلري خاطر نشان كرد: نمي توان از كنار اين گونه شاهكارها براحتي عبود كرد و قطعاً براي برون رفت از بحران بوجود آمده در اين صنعت بايد دستهاي پرتوان اين صنعتگران با تمام وجود فشرد و از آنها حمايت كرد.