خداحافظی وزارت راه با مردان مسکن مهر

به گزارش افکارنیوز، یکی از تحولاتی که در روزهای ابتدایی وزارت دکتر آخوندی در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت و از دید رسانه‌ها به دور بود، قطع همکاری با دو فرد محوری پروژه مسکن مهر بود که از زمان وزارت دکتر سعیدی کیا به عنوان مشاوران وزیر و راهبران طرح مسکن مهر مشغول به فعالیت بودند.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی از ابتدای وزارت خود و در دفعات متعدد به انتقاد از مسکن مهر پرداخت اما در تمامی آنها بر اتمام پروژه‌های آغاز شده تاکید داشت. پروژه مسکن مهر پروژه‌ای بزرگی است که آخوندی نیز آن را بزرگترین دخالت دولت در بازار مسکن در طول تاریخ دانسته است.

کارشناسان و صاحب‌نظرانی که از نزدیک با پروژه مسکن مهر ارتباط داشتند تاکید می‌کنند که مدیریت این پروژه نیاز به همت زیاد و پیگیری‌های مستمر دارد. اما بر اساس اخبار رسیده آقای آخوندی حتی یک جلسه نیز با مشاوران سابق وزیر ​که اصلی‌ترین افراد در پیشبرد طرح مسکن مهر بوده‌اند برگزار نکرده و تجربیات آنان را برای ادامه این طرح بزرگ نشنیده است.

یکی از کارشناسان بازار مسکن به عیارآنلاین گفت: در زمان دولت قبلی، شخص رئیس جمهور و وزیر پیگیر طرح مسکن مهر بودند و نتیجه آن پیشرفت فعلی است، حال که نه رئیس جمهور و نه وزیر با این پروژه همراه نیستند، معلوم نیست چه عاقبتی در انتظار طرح مسکن مهر است؟

​این تحول در کنار سایر اتفاقات هفته های جاری، ​سئوالات بسیاری درباره آینده مسکن مهر در ذهن کارشناسان ایجاد ​نموده و آینده مسکن مهر در هالهای از ابهام قرار داده است. با آنکه وزیر بر عمل به تعهدات تاکید کرده اما به نظر میرسد ​وزارت راه و شهرسازی در انجام این تعهدات با مشکل مدیریتی مواجه شود.