چرا معارفه وزیر نفت دولت دهم و یازدهم برگزار نمی شود

به گزارش افکارنیوز، یک ماه از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به بیژن نامدار زنگنه برای حضور در وزارت نفت می گذرد اما هنوز مراسم تودیع و معارفه این وزیر دولت تدبیر و و امید انجام نشده است.

البته قرار بود چهارم شهریور ماه مراسم تودیع رستم قاسمی وزیر نفت سابق و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جدید با حضور رییس جمهور در سکوت خبری برگزار شود اما طبق اعلام روابط عمومی وزارت نفت این مراسم به دلیل حضور پادشاه عمان در ایران لغو شد.

در این مدت زنگنه بدون آن که مراسم معارفه‌ای داشته باشد، مراسم تودیع و معارفه سه معاون اصلی وزیر نفت - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت ملی نفت ایران - را آن هم بدون حضور خبرنگاران برگزار کرد.

البته ۱۳ شهریور ماه زنگنه و رستم قاسمی – وزیر سابق نفت – در کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حاضر شدند که برخی از آن به عنوان تودیع و معارفه وزیران نفت در جمع نمایندگان نام بردند.

تاخیر در اجرای مراسم معارفه وزیر نفت دولت تدبیر و امید در حالی است که تا کنون تودیع و معارفه هفت وزیر اقتصادی - صنعت، معدن و تجارت ، راه و شهرسازی، اقتصاد و امور دارایی، نیرو، جهاد کشاورزی ، ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی - انجام شده است.