بررسی قیمت‌ها در هفته گذشته + نمودار

به گزارش افکارنیوز، تنش های سیاسی منطقه خاورمیانه، تغییر دولت و مدیران ارشد دولتی و تصمیمات جدید آنها باعثایجاد تغییراتی در قیمت ها در هفته های گذشته شده است.

قیمت انواع خودرو که در سه ماه گذشته مسیر نوسانی را پشت سر گذاشته و رشد قیمت را تجربه کرده بود، طی هفته گذشته با افول تنش های سیاسی و بین المللی کاهش یافت.

مشکل نهاده های دامی و عدم تخصیص ارز و ترخیص این محصول ضروری برای صنایع دام و طیور باعثگرانی قیمت تخم مرغ و هشدار مرغداران نسبت به آینده این صنعت در ماه گذشته شده بود. این وضعیت در بازار تخم مرغ همچنان پابرجاست و قیمت ها مسیر صعودیشان را حفظ کرده اند، اما قیمت مرغ به نسبت هفته پیش وضعیت ثابتی را دارد.

از ماه گذشته تا کنون، افت و خیز تنش های سوریه با نسبت مستقیم، بازار ارز و طلا را متاثر کرده و با افزایش احتمال حمله، قیمت دلار و سکه در داخل و طلا در بازار جهانی رشد داشته؛ افت نسبی قیمت ها نیز ناشی از کاهش شدت تنش ها بوده است. در شرایط فعلی دلار مسیر کاهشی دارد و این احتمال می رود که حتی قیمت های پیشین را نیز بگذراند، اونس طلا در بازار جهانی هم با سرعت زیادی نزولی شده و تحلیل ها از سقوط قیمت این فلز گرانبها حکایت دارد.

بازار لوازم خانگی و موبایل نیز که وابستگی به بازار ارز دارند، با رشد قیمت دلار رشد کردند و در نتیجه افول قیمت ارز، ارزان شدند.

هم اکنون بازار سرمایه با رشد نسبی پس از سقوط ۴۰۰۰ واحدی وضعیتی ثابتی دارد و بازار انتظار گزارش های شش ماهه را می کشد.

نمودار تغییرات قیمت ها در سه ماه گذشته در ادامه می آیند: