قیمت تلفن همراه کاهش می یابد
گروه اقتصادی:

حضور متفاوت روحانی در سازمان ملل از یک سو و تمایل مقامات غربی و روزشماری آنها برای ملاقات با وی از سوی دیگر سبب شده است تا فعالان اقتصادی و بازار از کاهش قطعی نرخ دلار در بازار سخن بگویند. درهمین حال کاهش نرخ دلار، بر قیمت کالاهای بازار تاثیرگذار خواهد بود. بازار لوازم خانگی و موبایل از بازارهایی هستند که سریعترین تاثیر را از کاهش نرخ دلار می گیرند.

به گزارشافکارنیوز، در همین زمینه، ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه در گفتگو با افکارنیوز، می گوید: " با کاهش قیمت دلار هرچه رو به جلوتر می رویم قیمت ها کاهش پیدا می کند، چون قیمت ها در بازار کالاهای وارداتی به خصوص تلفن همراه وابسته به قیمت دلار است و با کاهش قیمت دلار، قیمت گوشی تلفن همراه در بازار کاهش می یابد. "

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به کاهش قیمت ها در بازار تلفن همراه تاکید کرد: " ادامه دار بودن کاهش قیمت تلفن همراه به شرطی اتفاق می افتد که تثبیت قیمت دلار را داشته باشیم. "

ابراهیم درستی از کاهش قیمت تلفن همراه نسبت به آغاز سال خبر داد و افزود: " چیزی که در حال حاضر شرایط بازار اینگونه نیست که مصرف کننده از ترس گران تر شدن تلفن همراه در آینده به بازار هجوم آورد و از آن سرعت و شتاب متقاضیان خبری نیست. "

رییس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و موبایل، می گوید: " بعد ازروی کار آمدن دولت تدبیر و امید وضعیت بازار تلفن همراه در همه ابعاد رو به آرامش گذاشت و با مدیریت جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مسلما شرایط کسب و کار بهتر از گذشته خواهد شد. "

وی در خصوص حضور رسمی " اپل " در ایران و لغو تحریم های این شرکت علیه کشورمان، نیز گفت: " حدود ۱۳روز پیش در روز ۱۲ شهریور خبری منتشر شد مبنی بر لغو تحریم های اپل علیه ایران. از سوی دیگر کشتیرانی اروپا تحریم کشتیرانی ایران را لغو کرد. این موضوع به طور قطع به نفع تجار ایرانیست. در این شرایط قیمت ها کاهش می یابد و حباب بازار تلفن همراه نیز شکسته خواهد شد. "

وی با اشاره به اینکه لغو تحریم ها علیه اپل، قیمت ها در بازار را به شدت کاهش خواهد داد اینگونه توضیح می دهد: " در این شرایط، دیگر این تلفن همراه به صورت قاچاق وارد کشور نخواهد شد، بنابراین شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود. "

ابراهیم درستی به دولت تدبیر و امید پیشنهاد می کند که نسبت به تعرفه موبایل در اسراع وقت بازنگری کنند و صلاح بر این است که تعرفه واردات تلفن همراه با توجه به اینکه تولید در کشور نداریم، صفر شود. به عقیده وی، با این کار سهم دولت از مالیت ۶درصدی ارزش افزوده بیشتر شده و قاچاق از بین خواهد رفت.

وی از رایزنی با دولت در این زمینه خبر داد و به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت که در هیئت مدیره اصناف کشور حضور دارد، برای انجام اقدامات موثر اصناف در این زمینه و همکاری با دولت اعلام آمادگی کرد.