به گزارش افکارنیوز، سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به اشتباه خبر منتشر شده مبنی بر برگزاری همایش دریاچه ارومیه تا پایان سال گفت: ‌ این همایش در چهارم مهر ماه برگزار می‌شود و صاحبنظران تا پایان شهریور ماه باید نظرات خود را ارائه دهند تا فرصت دو ماهه ارائه نتایج به دولت رعایت شود.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاکید کرد: همایش مربوط به نجات دریاچه ارومیه در روز پنجشنبه چهارم مهر ماه در دانشگاه تهران برگزار می شود و صاحبنظران و کارشناسان تا پایان شهریور ماه فرصت دارند مقالات و نظرات خود را ارائه دهند.

وی افزود: کارگروه نجات دریاچه ارومیه تا پایان مهر ماه نتایج بررسی‌های خود را به دولت ارائه می کند.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به برگزاری دومین جلسه کارگروه مشترک دریاچه ارومیه گفت: طرح‌هایی که به دستمان رسید در کنار ۲۴ طرح مربوط به محیط زیست اولویت بندی شدند.

تعریف ردیف مستقل اعتباری برای نجات دریاچه ارومیه

دائمی همچنین تاکید کرد که براساس تصمیم اخذ شده از دولت می‌خواهیم ردیف مستقل اعتباری برای تامین اعتبارات لازم در راستای نجات دریاچه ارومیه تعریف کند.

وی تصریح کرد: همچنین در کارگروه مشترک تصمیم گرفته شد مجری دستگاه اجرایی به طور منظم کار را اداره کند.

کاهش سطوح کشاورزی یا کاهش آبگیری سدها در دستور کار

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به این‌که در جلسه نقطه نظرات متفاوتی مطرح شد، گفت: طرح‌هایی از جمله بررسی و کاهش سطوح کشاورزی، کاهش آبگیری سدها، توقف اجرای سدهای جدیدی که در مرحله مطالعاتی قرار دارند، استخراج و برداشت نمک، اصلاح ساختار ژئوفیزیکی مطرح شدند و نقطه نظرات زیادی بررسی شد.

دائمی در پایان با اشاره به بازدید یک روزه اعضای کارگروه مشترک با حضور معصومه ابتکار گفت: وضعیت دریاچه بسیار بد و میزان شوری آب بسیار بالا رفته است.