سخنان ضدونقیض ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت

به گزارش افکار به نقل از تسنیم، روز گذشته مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل نقل و سوخت با اشاره به اینکه سایپا و ایرانخودرو در طرح جایگزینی مشارکت نمیکنند، اظهارداشت: مشکلی در رابطه با واردات خودرو نداریم.متاسفانه در حال حاضر خودروسازان بزرگ کشور با مشکل تولید مواجه هستند و بخشی از مشکلات جایگزینی دو سال اخیر ناشی از همین مسئله است. بعضی از خودروسازان برای مشارکت در طرح جایگزینی اعلام آمادگی کردهاند، اما تعدادی دیگر از خودروسازان بزرگ یعنی سایپا و ایرانخودرو تمایل چندانی برای حضور در این طرح ندارند.

وی با بیان این‌که تیراژ تولید ایران‌خودرو و سایپا پایین است، افزود: این خودروسازان برای نوسازی تاکسی‌ها خودروهایی را پیشنهاد می‌دهند که ما آنها را از لحاظ فنی تایید نکرده‌ایم، با توجه به این مسئله مذاکراتی با مدیران خودرو صورت گرفته تا از ناوگان این خودروساز برای نوسازی تاکسی‌ها استفاده کنیم.

در همین ارتباط شرکت های ایران خودروساز ضمن واکنش به این اظهارات از همکاری مناسب خود با ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت خبر می دهد.

براین اساس یکی از شرکت های خودروساز با اعلام این مطلب که این شرکت حتی نامه های متعددی را در ابتدای سال جاری مبنی بر آمادگی خود جهت همکاری به ستاد حمل و نقل سوخت ارسال کرده است گفت: هم اکنون در حال تحویل خودروهای سواری و وانت در قالب تفاهمنامه ۱۳۰۰۰۰ دستگاه خودروهای تولیدی از طریق آن ستاد محترم با بانک‌های عامل بوده که در صورت عدم وجود محدودیت‌های ارائه تسهیلات، سرعت بخشیدن در تحویل خودروهای جایگزین از سوی این شرکت کاملا امکان پذیر می‌باشد.

همچنین با توجه به درخواست اتحادیه‌های تاکسیرانی شهری کشور و سازمانهای حمل و نقل همگانی پیش‌نویس تفاهمنامه تحویل خودروهای مگان، تندر۹۰، تیبا و خانواده ایکس ۱۰۰ با کاربری تاکسی و همچنین ون مسافربری تهیه و در حال تبادل است.

متن نامه به شرح زیر است.