ائتلاف ۲ غول خودروساز ایران کلید خورد

به گزارش افکارنیوز، اولین جلسه مدیران عامل دو شرکت خودرو سازی بزرگ کشور، ایران خودروو سایپا با هدف همکاری مشترک این دو شرکت برگزار شد.

همکاری در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی پلاتفرم و تولید قطعات خودرو از الزامات تکامل خودروسازی ایران عنوان شد و دو شرکت ایران خودرو و سایپا خواستار آن شدند تا در کنار رقابت در بازار داخلی، در سطح بین‌المللی ارتباطی دوستانه و رفاقتی جهت صدور برندهای خود دربازارهای جهانی داشته باشند از مهمترین محورهای این نشست مشترک بوده است.

در این نشست مشترک، هاشم یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو که در مراسم معارفه خود بر اتحاد خودروسازان با هدف پیشبرد صنعت خودرو تاکید کرده بود، چگونگی این همکاری را با مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا موردبرسی قرار داد.

استراتژی صنعت خودروی کشور و راه های برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودروسازی در دولت تدبیر و امید از دیگر محورهای مذاکرات این نشست دو جانبه بوده است، ضمن آنکه مقرر شد کارگروهی متشکل از مهندسان و مدیران ایران خودرو و سایپا برای اجرایی کردن اتحاد استراتژیک بین این دو خودرو ساز بزرگ کشور در هفته آتی برگزار شود.

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو پیش از این تاکید کرده بود: همکاری دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا در زمینه های مختلف طراحی پلتفرم و تولید قطعات مختلف خودرو، از ضروریات تکامل خودروسازی در ایران است.