به گزارش افکارنیوز، محمد نهاوندیان در نشست امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: روزهای پرالتهاب بازار به پایان رسیده و هم اکنون دوران آرامش رو به آغاز است؛ بنابراین با سیاست‌گذاری‌های دولت ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری جدید را شاهد خواهیم بود و با روزهای پرالتهاب خداحافظی خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران افزود: رفع تحریم‌ها یکی از دستورکارهای جدی دولت است که می توان آثار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بزرگی داشته باشد، ضمن این که بسیاری از مفاسد اجتماعی نیز حاصل مفاسد اقتصادی است.

وی تصریح کرد: اعتراض به تحریم‌ها در نهادهای مدنی گسترده شده و بنابراین حرف و خواسته ملت ایران رفع تحریم‌هاست و این تنها خواسته دولت نیست.

به گفته نهاوندیان، فرصت‌های جدیدی پیش روی کشور قرار دارد و بار سنگینی را بر دوش خود احساس می کنیم، چرا که باید از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

وی اظهار داشت: تمامی نظرها به شرایط جدید کشور در صحنه بین المللی امیدوار کننده است و اجلاس آینده سازمان ملل نیز نویدبخش فضای مناسبی است و توجه افکار عمومی نیز به این اجلاس دوخته شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: اگر چه تحریم‌ها ناموفق بوده اما بیشترین فشارها به محروم ترین افراد جامعه وارد شده و این امر نشانه ظالمانه بودن تحریم‌ها است.

به گفته نهاوندیان، در این شرایط با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری که باید به دنبال " نرمشی قهرمانانه " باشیم، باید از همه فرصت‌ها استفاده کرد و همین امر باعثمی شود که بدخواهان ایران خشمگین شوند.

وی با اشاره به برگزاری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: افتتاح مجدد جلسات شورا نشان دهنده عزم جدی در تصمیم سازی است که فعالان اقتصادی هم آن را هم دنبال می کنند.