به گزارشافکارنیوز، محسن نریمان در مراسم بازدید از پرونده های مسکن مهر پردیس با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون واحد مسکن مهر در کل کشور در حال ساخت است گفت: شرکت عمران شهرهای جدید مسئول ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر است.


وی ادامه داد: از ۴۰۰ هزار واحد مسکن در شهرهای جدید ۲۴۰ هزار واحد مسکونی در ۴ شهر جدید اقماری استان تهران از جمله اندیشه، پردیس، هشگرد و پرند توزیع شده است.

نریمان در ادامه یادآور شد: ساخت ۸۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس استان تهران آغاز شده است.

*تحویل واحدهای مسکن مهر تا ۲ سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انیکه تا ۲.۵ درصد آینده ساخت کل واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید به پایان می رسد افزود: در صورتی که تمهیدات مسکن مهر و آورده متقاضیان به موقع پرداخت شود ساخت واحدهای مسکن مهر سریعتر به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه نگرانی اصلی ما بیشتر در بخش زیرساخت های واحدهای مسکونی مهر است افزود: آرامش نسبی و رفاه متقاضیان واحدهای مسکونی مهر و برخورداری از فضای سبز و داشتن شبکه فاضلاب از نگرانی های اصلی تکمیل زیرساخت ها دغدغه شهرهای جدید به شمار می رود.

نریمان در ادامه اظهار داشت: متقاضیان واحدهای نباید به محض آنکه ساخت واحد مسکن مهر به اتمام رسید از متقاضیان برای سکونت دعوت کنیم بلکه باید زیرساخت های آنها از جمله آب، برق، گاز و شبکه ارتباطی واحدها به اتمام برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید تمامی تعهدات دولت های گذشته در خصوص مسکن مهر پایبند هستیم و ساخت تمامی آنها را به اتمام می رسانیم.

*طراحی شیوه نامه جدید تولید مسکن

نریمان با اشاره به اینکه هیچ ثبت نامی در قالب مسکن مهر نخواهیم داشت افزود: در این دوره از هیچ متقاضی برای مسکن مهر ثبت نام نمی کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: تولید مسکن در این دوره متوقف نمی شود و تنها برای مسکن مهر ثبت نام انجام نمی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: شیوه نامه جدیدی در این دوره طراحی می شود و برحسب توان و قدرت اقتصادی کشور تسهیلات مسکن توزیع می شود.

نریمان خاطرنشان کرد: تولید مسکن در این دوره با قدرت انجام می شود.