به گزارشافکارنیوز، اصغر رمضانی وی در مورد این که " برخی با استناد به این که با روی کار آمدن دولت یازدهم سه مدیر عامل شرکت‌های اصلی وزارت نفت برکنار شدند اما تاکنون علی‌رضا ضیغمی - مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران - در سمت خود باقی مانده است و علت تغییر نکردن مدیر عامل این شرکت را تصمیم وزیر نفت مبنی بر انحلال این شرکت اعلام می کنند " تاکید کرد: این برداشت افرادیست که این موضوع را شایعه کرده اند.

وی با تاکید بر این که وزیر نفت برنامه و سیاست خاصی برای تغییر مدیران دارد گفت: آقای زنگنه برای کارهایی که انجام داده و یا نداده است دلایل قانع کننده‌ای دارد و قطعا در صورت پرسش از وی جوابگو خواهد بود.

او با اشاره به این که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران یکی از چهار شرکت اصلی وزارت نفت است یاد آور شد: قانون تاسیس این شرکت توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و این نشان دهنده این است که تا زمانی که مجلس امری را ضروری نداند نسبت به تصویب آن اقدام نمی‌کند. پس اگر تصمیم بر انحلال شرکت ملی پالایش و پخش و یا تغییر در ساختار آن باشد این امر نیز باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما " انحلال شرکت ملی پالایش و پخش منطقی است؟ " گفت: هم اکنون ۹ پالایشگاه نفت، ۳۷ شرکت منطقه‌ای پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران زیر مجموعه این شرکت هستند. پس با توجه به گستردگی ارائه خدمات این شرکت در سطح کشور وجود شرکت ملی پالایش و پخش ضروری است.

معاون اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: اگر دولت هم بخواهد ساختار شرکت وزارت نفت را کوچک کند باید این طرح را برای تصویب به مجلس برساند.

رمضانی با بیان این که " در مورد انحلال شرکت ملی پالایش و پخش هم باید رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کردند توضیح دهند " تصریح کرد: رسانه‌ها در برابر چنین خبرهایی مسوول هستند.

این مدیر شرکت ملی پالایش و پخش با نادرست دانستن انتشار چنین اخباری گفت: برخی رسانه به جای این که موجب فضای آرامش در جامعه شوند به دنبال شایعه و خبرهایی هستند که پایه و اساسی قانونی و منطقی ندارد و مسوولیت این اخبار بر عهده منتشر کننده است.